ניצחון לבוז’י הרצוג: ‘העבודה’ אישרה תוכניתו המדינית

נאומו של הרצוג עבר בשקט וללא אירועים מיוחדים • יו"ר האופויזציה הציג את משנתו המדינית, ותקף את ראש הממשלה: "אין לישראל ראש ממשלה מתפקד. בבית ברחוב בלפור גר אזרח משותק מפחד"
נחמן גור
כ"ח שבט התשע"ו / 07.02.2016 20:14

יושב ראש מפלגת העבודה יצחק הרצוג הציג הערב (ראשון) את תכניתו המדינית בפני מאות חברי המפלגה. התכנית אושרה על ידי החברים, והפכה למצע הביטחוני-מדיני של מפלגת העבודה.

אל הוועידה הגיעה גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ’, שמתחה בשבועות האחרונים ביקורת נוקבת על התוכנית.

יחימוביץ’ לא נשארה לנאומו של היו”ר ולהצבעה, אלא יצאה להשתתף בעצרת לזכרו של השר לשעבר אורי אורבך ז”ל בירושלים.

הנאום של הרצוג עבר הפעם בשקט וללא אירועים מיוחדים. אמנון זילברמן, שחולל בשבוע שעבר מהומה בכנס של העבודה בחולון עקב דרישתו לקיים בחירות למזכ”לות המפלגה, שמר הפעם על איפוק ולא הפריע למהלך הדיון.

בנאומו, תקף הרצוג את ראש הממשלה נתניהו על הדרך שבה הוא מנהל את המשבר הביטחוני, והציג את הדרך שלו להיפרדות מהפלסטינים.

הרצוג אמר: “מדינת ישראל נמצאת היום במלחמה. זה לא גל טרור, זוהי אינתיפאדה שלישית. כל יום, לעיתים כל כמה שעות, נרצח עוד ישראלי ועוד ישראלית. ולצערי, המצב הולך בכיוון של הידרדרות ביטחונית קשה יותר. אני לא מוכן לקבל את המציאות הזאת. אני לא מוכן להתרגל אליה.

“אין לישראל ראש ממשלה מתפקד. בבית ברחוב בלפור גר אזרח משותק מפחד. מתחת לאיפור הכבד ולתסרוקת המוקפדת מסתתר ביבי חיוור ומבוהל, שאין לו מושג מה עושים היום ולאן מגיעים מחר”.

הרצוג הציג את תכניתו המדינית: “כולנו רוצים הסכם שלום. זה החזון שלנו. כולנו לא רוצים לשלוט על עם אחר. זה החזון שלנו. כולנו רוצים מדינה יהודית ודמוקרטית עם גבולות בני הגנה. זה החזון שלנו. אבל הדרך להגשים את החזון שלנו, מחייבת אותנו להחזיר את הביטחון לתושבי ישראל ולעצור את הגלישה המסוכנת למדינה ערבית יהודית ולהיפרד מכמה שיותר פלסטינים, כדי שכמה שפחות נשלוט על עם אחר. זה הבסיס לתוכנית ההפרדה שלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות