אין ניגוד אינטרסים: היועץ המשפטי מנדלבליט יטפל בתיקים של נתניהו

חשיפת מסמך הסדר 'ניגוד העניינים' עליו חתם היועץ המשפטי החדש ד"ר מנדלבליט מעלה אישים ותיקים בהם לא יוכל לטפל בשל יחסי קירבה, אך שמו של ראש הממשלה, המקורב ליועץ על פי השמועות - לא מופיע שם • המשמעות: מנדלבליט יטפל בפרשיות 'ביבי טורס' ומעונות ראש הממשלה
אליעזר היון
כ"ג שבט התשע"ו / 02.02.2016 21:15

היועץ המשפטי לממשלה הנכנס, ד”ר אביחי מנדלבליט, יוכל לקבל החלטה בעניין תיקי נתניהו הכוללים את פרשיות ‘ביבי טורס’ ו’מעונות ראש הממשלה’.

מנדלבליט חתם ערב כניסתו לתפקיד על הסדר ניגוד עניינים שם הצהיר מנדלבליט על קרבת משפחה בינו ובין גיסו, יוסף חיים הרוש, המכהן כסגן ראש העיר לוד מטעם מפלגת הבית היהודי. בעקבות הצהרה זו התחייב מנדלבליט שלא לעסוק בעניינים הנוגעים לעיריית לוד.

עוד הצהיר מנדלבליט כי לא יקבל כיועמ”ש כל החלטה הנוגעת להחלטות אותן קיבל במסגרת מילוי תפקידו כפרקליט הצבאי הראשי. בנוסף כולל ההסדר את ההצהרות הסטנדרטיות, לפיהן מנדלבליט לא יקבל כל החלטה הנוגעת אליו אישית, לקרובי משפחתו או לתאגידים אליהם הוא קשור.

אלא, שלמרות הדיווחים על קירבה משמעותית בינו לראש הממשלה נתניהו, לא הזכיר היועץ החדש כל קשר או אפשרות לקירבה אל ראש הממשלה ומשפחתו, ומשמעות היעדר ההתייחסות הזו היא מנדלבליט לא התחייב שלא לטפל בעניינים השייכים לראש הממשלה.

מנדלבליט, אם כן, יהיה זה שיטפל בפרשיות ראש הממשלה ויקבע כיצד לנהוג בהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות