עוברים דירה? – יש דברים שכדאי לדעת לפני המעבר

משפחות רבות מנצלות את חודשי טרום פתיחת שנת הלימודים בכדי לעבור לדירה חדשה ועל הדרך לשפץ אותה • על חידושים ומגמות בשיפוץ הבית, כלים סניטריים ומוצרים נלווים - לחדר הרחצה, ופרקטים
תמי גיל
כ"ב אב התשע"ד / 18.08.2014 01:36

 מנתוני חברת אלוני, המתמחה בייבוא ושיווק מותגים מובילים בתחום הריצוף, החיפוי והכלים סנטרים, עולה: שוק השיפוצים בישראל מגלגל כ-2.5 מיליארד ₪ בשנה.

השוק כולל: אריחי גרניט פורצלן, שיש, פרקטיים, טראצו כלים סניטריים ואביזרים לאמבטיה ולמטבח. שוק זה צומח בכ-25 אחוז במהלך חודשי יולי-אוגוסט.

 עוד עולה כי תדירות השיפוץ שהייתה מקובלת בעבר, אחת ל-15 שנה, ירדה לשיפוץ כל  10-8 שנים.

 בשנת 2013 נרשמו בישראל כ-200 אלף מעברי דירה,  מתוכם 120 אלף דירות חדשות וכ-80 אלף שכירויות.

 מסקר שערכה חברת אלוני, באמצעות מכון המחקר פאנלס, תחום השיפוץ או השדרוג העיקרי, הוא המטבח (81%), לאחר מכן הכלים הסניטריים (68%) והריצוף (58%). בממוצע, משקיע הצרכן בכ-3 תחומי שיפוץ שונים.

בשנתיים האחרונות 22% מהאוכלוסייה שיפצו דירה בה הם מתגוררים.

חידושים ומגמות בשיפוץ הבית:

קרמיקה ופורצלן-חיפויים וריצוף

 “אם פעם חיפוי קיר היה טפט, צבע, או מה שנהוג היה לכנות ‘שפריץ’, הרי שהיום הגבול הוא לגמרי השמיים או לפחות קיר הכניסה אליהם. כל עולם הקרמיקה והפורצלן עבר מטמורפוזה”, קובעת בתיה מורנו, מנהלת קטגוריית קרמיקה ופורצלן באלוני.

“הריצוף וחיפוי הקירות הפכו אלמנטים מרכזיים בעיצוב הבית וכתוצאה מכך הכל פתוח לעיצובים מרהיבים, לחומרים טבעיים, למגוון של סגנונות, לטכנולוגיות חדשניות ולהתכתבות עם עולם האופנה. זו גם הסיבה לכך שמעצבי האופנה הגדולים שהופכים למעצבים תעשייתיים תופסים מקום בעולם הקרמיקה ברחבי העולם”.

טבעי זה הכי – אחת מן המגמות המעניינות בתחום היא שימוש באריחים המדמים חומרים טבעיים דוגמת אבן, עץ, מתכת, בטון, ברזל ואפילו טקסטיל. באריחים הללו ניתן להשתמש במגוון שימושים, החל מחיפוי קירות וריצוף בחדרי הרחצה, חלל הבית ועד החוץ. לדברי מורנו, מגוון החומרים מאפשר יצירת מראה מודרני, מסורתי פראי ורומנטי או  בהתאם לטעם האישי”.

אלוני-שימוש בקרמיקה

אריחיםרקומיםאריחים במראה רקום מיוצרים בסטודיו לעיצוב באיטליה, היושב סמוך למפעל הייצור.  בסטודיו עובדים בשקדנות מעצבים צעירים ובעלי דמיון, חזון ויצירתיות. האריחים מאופיינים בטקסטורות ייחודיות המיוצרות בתהליך המשלב שיטות יצור קונבנציונלית ולאחר מכן הליך נוסף של הדפסה ידנית באמצעות רשתות. התוצר הינו אריח ייחודי, מגוון ומעניין. האריחים מתאימים לחיפוי לריצוף חדרי רחצה ומטבחים במראה רומנטי, וינטאג’.

טכניקה חדשה לייצור אריחים מאוירים – אחד הטרנדים המובילים כיום בעולם עיצוב הבית הוא אריחים מאוירים, המזכירים סגנון עתיק של האריחים המעוטרים של ת”א הקטנה, או חומרים מהטבע דוגמת עץ ואבן, כשהמגמה בעיצוב הבית היא לשלב ישן עם חדש ולהעניק לחלל תחושה של וינטאג’ רגוע ונעים היוצר אווירה חמימה ומעורר געגועים. שיטת הייצור באריחים מאוירים, הינה הדפסה דיגיטאלית – טכניקה חדשה בתחום ייצור האריחים,  אשר כבשה את מפעלי הייצור בעולם.

 “בעזרת שיטה זו ניתן ליצור עומק ומרקם עשיר”, מסבירה מורנו.  “חדשנות זו מאפשרת מגוון רחב של אפשרויות היוצרות מראה עומק, מרקמים, טקסטורות והצללות באריחים. ניתן להדפיס כל סוג של הדמיה על האריח, למשל מראה טבעי של אבן, עץ ושיש, צורות גיאומטריות, אומנות בסוגים שונים ומגוון ציורים צבעוניים ישירות באמצעות מכונה. האריחים מתאימים הן לחיפוי והן לריצוף”/

 עוד מעדכנת מורנו: “האריחים בהדפסה דיגיטלית מחליפים פעמים רבות את הפרקט. בחדרי רחצה למשל הנטייה כיום היא להשתמש באריחים עם דפוס עץ העשויים מגרניט פורצלן במקום עץ טבעי. היתרונות הגדולים של אריחים אלו רבים. הם מתאימים גם לחפוי וגם לריצוף ועומדים בתקן הישראלי נגד החלקה וכמו כן יש אפשרויות ריצוף שונות  לדוגמא: לאורך או לרוחב או דמוי אדרת דג”.

צובעים את העולם בירוק

שמירה על הסביבה היא כבר לא רק בחזקת סיסמא, אלא דרך חיים.  גם בעולם הקרמיקה ניתן למצוא קולקציות של אריחים העונות גם על דרישות עיצוביות עדכניות,  ובעת ובעונה אחת גם מתחשבות בסביבה. דוגמא מצוינת למגמה זו הם אריחים אקולוגיים מבית חברת Mirage אשר השיקו קולקציית Norr  הכוללת מבחר רחב של אריחי פורצלן אקולוגיים, התורמים לשמירה על איכות הסביבה. האריחים עשויים מ 40%-  חומר ממוחזר וממים ממוחזרים.  זאת ועוד, חברת Mirage נושאת תו תקן המעיד על היותה ידידותית לסביבה (  ECOLABEL ).

 מכניסים את החוץ פנימה

מגמה מעניינת אחרת בריצוף וחיפוי היא הבחירה בעיצוב תעשייתי ולא מעובד תוך שימוש בצבעים אפורים,  חומרים מעושנים,  צבעי קפה למיניהם ודמויי בטון. דוגמא לסדרה מקורית של אריחים מסוג זה, המתאימה הן לחיפוי והן לריצוף,  היא סדרת BLOCK ,  המאופיינת בטקסטורה של בטון ייצוק, כך שדוגמת ה”קרשים” מהיציקה נותרה על האריח.  בסדרה נעשה שימוש בשני סוגי בטון: בהיר וכהה והיא מציעה מגוון מידות וצבעים.

יוצאים מהריבוע

אריחים בצורות גיאומטרית שונות מהמרובע והמלבן המסורתיים הם חידוש בולט ומרענן השנה. השימוש באריחים בעלי צורות גיאומטריות מגוונות לריצוף וחיפוי מייצר עניין עיצובי חדש בחלל, כשניתן לראות אריחים דמויי רצועות,  אריחים משושים ומחומשים, מלבנים בגדלים שונים וגם שילוב של אריחים בצורות שונות.

אלוני מציעה את  קולקציית Harmony של חברת EQIPE –  קולקציה של אריחי קרמיקה בצורת משושים,  המתאימה הן לריצוף והן לחיפוי במראה וינטג’, המזכיר את המחוזות הכפריים של ספרד. האריחים מגיעים בשלל צבעים מונוכרומאטיים דוגמת לבן, אפור, סגול וכחול,  וכן באריחים מצוירים בשלל הדפסים מרהיבים של צורות גיאומטריות בשילוב של פרחים המזכירים עיצוב אירופי מהמאה הקודמת.

“כשם הקולקציה הרמוניה, מדובר על יצירת הרמוניה מושלמת בין המחוזות הכפריים של ספרד למודרניזציה”, אומרת מורנו, “בעזרת האריחים ניתן ליצור שטחים של צבע ועיצוב גם על ריצפה וגם לקיר. השימוש יכול להתאים לכל חדרי הבית, חדרי הרחצה והמטבח כעיטור בריצוף וליצור תיחום מתחת לשולחנות אוכל,  אי במטבח וכדומה”.

באותה נשימה, מעניין להזכיר עוד מגמה מעניינת של שימוש באריחי תלת מימד.  הטכנולוגיה מאפשרת מימד חדש לאריחים, וניתן למצוא אריחים בעלי שטח פנים קמור, קעור או לא אחיד, אשר שילובם בחיפוי הקירות יוצר תחושה של תנועה ועומק והרבה עניין.

כלים סניטריים ומוצרים נלווים – לחדר הרחצה: 

כבוד לסביבה

דגש על עיצובים המבוססים על התחשבות בסביבה, פיתוח טכנולוגיות חדשות המצמצמות צריכה של מים ואנרגיה: ברזים אלקטרוניים ומעורבים, שהשימוש בהם מאפשר חיסכון של בין 20-50% בצריכת מים, מכלי הדחה בשירותים המפחיתים משמעותית את ירידת המים עד לכמות של 2 ליטר, מנגנוני מגבלת זרם, המאפשרים חסכון של עד 65% של מים או חסכון באנרגיה באמצעות מנגנון חדשני הנמצא בדודים.

אחת הבשורות האחרונות והחדישות ביותר היא שירותי ה-  W+W –  קונספט חדשני וראשון מסוגו בעולם, המאחד שני מרכיבים חיוניים בכל חדר אמבטיה- האסלה והכיור- למוצר אחד. הרעיון הוא שם נרדף לחיסכון במים ואופטימיזציה של החלל, וזאת מבלי לוותר על העיצוב. המערכת מסננת את המים מהכיור, כך שניתן לעשות בהם שימוש חוזר בשירותים, ובאותה נשימה מציעה חסכון במקום בחדר האמבטיה ונראות חדשה שלו.

אלוני חומריות טבעית אריחי פרוצלן

בחברת Guglielmi חסכון באנרגיה ושמירה על הסביבה הם מאבני היסוד של החברה. דוגמא אחת לכך היא מערכת קליק-קלאק חכמה המאפשרת לחסוך במים במידה והמשתמש רוצה בכך. הרעיון עובד כך שבברז יש מעצור המונע יציאה של עד 50% מזרימת המים, ורק כאשר מפעיל המשתמש לחץ מתון, נפתח המעצור ומאפשר זרימה של 100%. בצורה זו השימוש החכם במים נתון בידי המשתמש בברז, ומאפשר חיסכון של ממש.

עיצוב נקי

הצורך באמצעים נסתרים אשר אינם פוגעים בעיצוב הכולל מצליח לבוא לידי ביטוי בעולם העיצוב שוב ושוב. לחצנים מודולאריים המיועדים למיכלי ההדחה ולאסלות התלויות, מאופיינים בהיותם נחבאים מהעין.

בנוסף, ברזים עשויים  מקוריאן- חומרים אקריליים המשולבים במינרלים. החומר מאפשר מראה אחיד ונקי, שמצליח גם להישמר לאורך זמן. זאת הודות לחומר ממנו עשוי הברז, אשר אינו דוהה וממשיך להיראות כאילו “כרגע” הותקן.

Water Therapy –  מקלחת בסימן חוויה 200

מבית   Guglielmi. – פטנט חדש המאפשר הארת המים בברז ע”י נורת LED בשלושה צבעים: כחול, כתום, וכחול. כל אחד מהצבעים משמש לסימן מצב מים- קר, פושר וחם. בעת שינוי מצב המים, משתנה התאורה. שאלת האנרגיה מקבלת פה מענה מיוחד, כיוון שזרימת המים היא שמפעילה את האנרגיה המדליקה את נורות. האור משמש גם כאלמנט בטיחותי במקרה של ילדים קטנים או אנשים סוכרתיים עם תחושת חום לקויה.

האור לא נגמר כאן, ובאמצעות פאנל מיוחד במקלחת מאירים 11 צבעים את נקודות יציאת המים ומעידים על מצב הולכת הפולסים (רגוע, מהיר וכדומה), כאשר כל צבע מעיד על תכונה אחרת. תורת עיצוב שלמה עומדת מאחורי הרעיון המהפכני שהופך את השהות במקלחת לחוויית פינוק אולטימטיבית.

חידוש נוסף מבית Guglielmi הינו פאנל משולב – פאנל למקלחת הבנוי ג’טים. הרעיון הוא שיפור חווית המקלחת לכדי אטרקציה כוללת באמצעות זרימת מים בפולסים נפרדים, שהיא שונה בתכלית מזרימת מים ממקור אחד. לנוחות המתרחצים, קיימת אפשרות כוונון הפולסים, שינוי הזרימה ואלמנטים נוספים המעניקים את תחושת הג’קוזי למי שנמצא בכל זאת במקלחת. הפאנל מגיע במגוון צבעים וצורות, המאפשר להתאים אותו לחדר הרחצה.

גם בחברת האנס גרויה מייצרים קולקציה של ראשי מקלחת המשלבים תאורה, אשר משנים את אופי המקלחת ומשפיעים על החוויה כולה. שילוב המים והאור מביאים לכדי הרמוניה במקלחת.

מלכת האמבטיה 

השינוי בעולם האמבטיות בא לידי ביטוי גם בהיבט של החומר. חל מעבר מאמבטיות מפח לאמבטיות אקריליות . אקריל הינו חומר הניתן לעיצוב ושינוי צבע, אשר אפשר את פיתוחן של צורות ועיצובים שונים לאמבטיה ולג’קוזי. כיום קיימות מעל 100 תבניות ייצור שונות לאמבטיות, ביניהן, אמבטיה עגולה בקטרים שונים, עם פינות מעוגלות, אמבטיות זוגיות ועוד.

מלבד הצורות השונות, ניתן לגוון גם בצבע. אם אתם בעלי ראש פתוח, תוכלו לקבל לצד אמבטיות האקריל הלבנות הקלאסיות, גם אמבטיות צבעוניות ביותר מ-15 צבעים, ביניהם כחול, שחור וחום. 

קו האמבטיות החדש אף מביא לבית את גרסת ה”ספא הקטן”, בעזרת מערכת דיגיטאלית חכמה המגדירה את הטמפרטורה וחוזק פעולת המנוע.

הארונות

טיב הארון מתבטא בראש ובראשונה בשינוי הצביעה ל”צביעת שלייסלק”/ “צביעת תנור”- צביעה אטומה הנעשית במספר שלבים. היתרון הוא במראה האיכותי המתקבל, לצד איכות החומר העמיד יותר ללחות ומים.

עיצוב – מבחינת העיצוב, השתנה עולם ארונות האמבטיה מקצה לקצה. ארונות בגוון חלק הוחלפו לארונות בעלי טקסטורות, דוגמת גלים או פסים. אופציה נוספת היא ההדפסים התלת ממדיים, בעלי שקעים ובליטות, אשר מרחיבים את אפשרויות העיצוב ומביאים אותם למימד האישי והאינדיבידואלי.

פרזול – אם פעם פרזול בארונות היה נחלתם הבלעדית של ארונות המטבח, הרי שהיום נכנס הפרזול גם לעולם ארונות חדר הרחצה. סגירה איטית ע”י צירים ומסילות מקלה על החיים, ומאפשרת שימוש יעיל ונוח. גם הידיות מתחברות לקו העיצוב הנקי, והן פנימיות בעיקר, עשויות לרוב אלומיניום ונחבאות מהעין.

אלוני- שימוש בפרקטים

שמירה – רטיבות, לחות ואדי מים עלולים להזיק לארונות האמבטיה, אולם החומרים החדשים שהגיעו לשוק מצליחים לפתור בעיה זו. מדובר בחומרים אקולוגיים שמקורם מעצים, שגודלו במיוחד עברו מטרה זו, דוגמת הפולירטן המוקצף – חומר הגורם לכך שהארון ישמור על צורתו המקורית.

פרקטים:

שחור הוא הפרקט החדש

בעולם העיצוב, השימוש בריצוף עץ שחור בחלל הבית לא מקטין את המראה המתקבל, אלא יוצר מראה ייחודי וחדשני. זאת ועוד, באמצעות תאורה נכונה המתאימה לחלל החדר ובחירה בגודל הפרקט המתאים, ניתן ליצור מראה נרחב וגדול יותר.  

צאו החוצה

אם בעבר, ניתן היה למצוא משטחי עץ או דק רק במרפסות קטנות ובחלל הבית, הרי שכיום ניתן למצוא עץ בגינות, בשטחים פתוחים מחוץ לבית ואפילו ליד בריכות שחייה. הטכנולוגיה החדישה מאפשרת שימוש בעץ מבלי לדאוג לנזקי הלחות או מזג האוויר, ומבטיחה חיי מדף ארוכים גם באקלים הישראלי .

השימוש בדק הינו חלק ממגמה עיצובית מובילה של חזרה אל הטבעי, כשלצידה גם מודעות אקולוגית.

עץ בחדר האמבטיה

העץ חדר כבר אל תוך חדר אמבטיה, וכעת, באמצעות טכנולוגיות מודרניות ניתן לרצף אפילו את המקלחון בעץ. גם אגניות הרחצה, שהיו עשויות בעבר משיש, קרמיקה או פלסטיק, מיוצרות כיום גם מעץ. העץ המתאים ביותר לשימוש בחדרים רטובים (מקלחות ומקלחונים) הוא עץ טיק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות