בלגיה: הירי במוזיאון היהודי בבריסל – פיגוע טרור • הגופות בארץ

דוברת התביעה בבריסל הודיעה במסיבת עיתונאים: הירי במוזיאון היהודי בוצע ממניעים טרוריסטים, לא פליליים • גופות זוג הישראלים שנרצחו בפיגוע הגיעו לארץ - ההלוויה תתקיים היום בתל-אביב
כ"ז אייר התשע"ד / 26.05.2014 21:19

דוברת התביעה בבריסל הודיעה ביום שני במסיבת עיתונאים שערכה בבית המשפט, כי על פי ממצאי החקירה, הירי במוזיאון היהודי, בו נרצחו ארבעה בני אדם, בוצע ממניעים טרוריסטים ולא פליליים. קביעת בית המשפט מגיעה על סמך המידע שנאסף החל משבת.

“התמונות הראשונות מהזירה חושפות רוצח בדם קר הנראה נחוש במעשי. זה לקח פחות מ-90 שניות. זאת, יחד עם העבודה שהירי בוצע בתוך המוזיאון היהודי, מביא אותנו להאמין כי הפשע בוצע ממניע טרוריסטי”.

מוקדם יותר דווח בכלי תקשורת בבלגיה, כי לפי “גורמים המעורים בפרטי החקירה” מעיון בסרטוני האבטחה מהמוזיאון, יתכן כי הרוצח נשא עליו מצלמת GoPro, בעזרתה תיעד את מעשיו.

במשרד החוץ אמרו כי מדובר באירוע טרור לכל דבר. “כשהגופות יגיעו לארץ יופעל נוהל טרור. כל המשרדים האמונים ידאגו לרווחת בנותיהם של הזוג בהתאם לנסיבות המקרה”.

• בריסל: שלושה הרוגים מירי סמוך למוזיאון היהודי

• הנרצחת בפיגוע בבריסל – אחות של אחד ממשפיעי ברסלב

גופותיהם של עמנואל ומירה ריוה הי”ד, בני 45 ו-54, הגיעו הלילה לאחר חצות לארץ בטיסת ‘בראסלס איירליינס’, שהמריאה מבריסל. הארונות נחתו בנתב”ג בשעה 12 וחצי לאחר חצות. ההלוויה תתקיים ביום שלישי ב-17:00 בבית העלמין קריית שאול בתל-אביב.

בני הזוג, תושבי תל-אביב, הותירו אחריהם שתי בנות, בנות 15 ו-17. בפיגוע נהרגו גם שניים מעובדי המוזיאון, צרפתיה בשנות ה-60 לחייה ובלגי בן 23, שמת פצעיו בבית החולים.

עדיין מתנהל מצוד אחר החשוד בירי, שנמלט מהזירה ברגל, ככל הנראה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות