החרדים ו’נשות הכותל’ הסכימו: רחבה חדשה לתפילה מעורבת

בתום שנים ארוכות של מאבק ציבורי הגיעו הנציגים החרדים, רב הכותל וארגון 'נשות הכותל' לפשרה, שתעלה להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה • המתווה: תוקם רחבה נוספת ליד הכותל המערבי, בה יוכלו לשהות גברים ונשים יחד ולהתפלל במעורב • הרחבה החדשה תופקע מסמכות רב הכותל
דוד ליבוביץ
י"ז שבט התשע"ו / 27.01.2016 19:33

סאגת נשות הכותל – הסוף: בתום שנים ארוכות של מאבק ציבורי הגיעו נציגי החרדים וארגון נשות הכותל לפשרה, לפיה תיבנה רחבה נוספת מול הכותל המערבי, בה יוכלו לשהות גברים ונשים במעורב.

נציגי החרדים לא נפגשו באופן ישיר עם נשות הכותל, אך את המגעים ניהל מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, שנפגש היום (רביעי) עם ראשי הסיעות החרדיות – השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וח”כ משה גפני. בפגישה, שבה סוכם על המתווה החדש, נכח גם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ.

הרחבה תוקם מצפון לקשת רובינסון ומדרום לשער המוגרבים, ותהווה את המשכה של רחבת הכותל, אך לא תחובר אליה.

בתמורה לבניית הרחבה הנוספת, יוותרו נשות הכותל על תפילותיהן השנויות במחלוקת ברחבת עזרת הנשים.

ברחבה השלישית תתאפשר תפילה מעורבת, והיא תשמש את כל הזרמים הלא אורתודוקסים. באתר וואלה פורסם כי המתווה החדש קיבל את הסכמת רב העיר העתיקה, הגאון רבי אביגדור נבנצל.

 הכניסה לרחבה תהיה מחוברת לזו המרכזית של הכותל המערבי, בעוד עד היום הכניסה לשטח בו תמוקם הרחבה הייתה נפרדת.

לפי המתווה החדש, הרחבה החדשה תופקע מסמכותו של רב הכותל ותהיה תחת סמכותו של מנכ”ל משרד ראש הממשלה או סגניו. בנוסף לכך, לפי דרישת נשות הארגון, הרחבה תורחב ב-30 מטרים נוספים.

המתווה צפוי להגיע להצבעה בישיבת הממשלה ביום ראשון.

בקרן למורשת הכותל ובעיריית ירושלים הכינו לאחרונה תכניות בנייה לרחבה החדשה. התוכניות נמצאות כעת בהליכי אישור באגף הרישוי בעירייה, במטרה להציג את כל ההיתרים בישיבת הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדהים שקבוצה של 100 נשים יכולה לכפות את רצונן
    27/01/2016 21:31
    ענת
  1. הן לא מייצגות אף אחת כי אם את עצמן ומצליחות לפגוע בעם ישראל