“אתה לא מצוי בניגוד עניינים?” • נתניהו וכץ החליפו עקיצות

ראש הממשלה ושר התחבורה התעמתו על רקע פעילותה של חברת ההסעות הבינלאומית 'אובר' בישראל, כאשר נתניהו רומז כי ישראל כץ נמנע מפתיחת התחרות בשל חשש מלובי נהגי המוניות בליכוד
נחמן גור
י"ד שבט התשע"ו / 24.01.2016 17:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר התחבורה ישראל כץ התעמתו היום (ראשון) בישיבת הממשלה על פעילותה של חברת ההסעות הבינלאומית ‘אובר’ בישראל.

נתניהו עקץ את כץ על הזנחת שוק המוניות ועל כך שהוא אינו מקדם את התחרות. בדבריו רמז ראש הממשלה כי כץ נמנע מפתיחת השוק לתחרות, זאת מכיוון שהוא חושש מהלובי הרחב של נהגי המוניות בליכוד.

מיד לאחר מכן התפתח בין השניים עימות חריף.

ראש הממשלה אמר כי הוא מקווה שהרפורמות לא נעצרות כשזה מגיע לשיקולים אחרים: “ישראל, צריך תחרות. פגשתי את מנכ”ל אובר בדאבוס. כולכם בעד תחרות עד שזה מגיע אליכם”.

כץ דחה את הדברים בתוקף: “לי אתה אומר את זה? אני, שפותח את השמיים לתחרות, אחרי שמיים פתוחים ורפורמת הנמלים? אין לי בעיה עם ‘אובר’, רק שיפעלו במסגרת החוק. יש עם זה הרבה בעיות בטיחותיות. מה יקרה אם יחטפו נוסע? אם אתה רוצה – קח את זה לטיפולך”.

נתניהו השיב: “אולי באמת אקח”.

בהמשך התלהט הוויכוח כאשר השר כץ אמר: “אתה לא מצוי בניגוד עניינים?”, בהתייחסו לקשר שיש בין עורך הדין של משפחת נתניהו ומקורבו עו”ד דוד שמרון לבין חברת רכבות.

“לא, אל תדאג”, אמר נתניהו.

לאחר מכן, עקץ אותו שר התחבורה ואמר: “תפקידי הוא לא לדאוג לאילי הון זרים, אלא לאזרחי מדינת ישראל. תחרות צריכה הוגנת ומועילה, קידמתי רפורמות לטובת אזרחי ישראל מול הגופים החזקים ביותר במשק”.

יצוין כי בין כץ לנתניהו שוררת זה כמה חודשים מתיחות.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות