הסערה: שלג בגולן ובצפת • ברקת היסטרי: ירושלים נערכת לגרוע מכל

חזאי השירות המטראולוגי: "תושבי ירושלים יוכלו לראות שלג באוויר, השאלה היא האם וכמה ממנו ייערם" • חרף הסערה המשקעים עדיין אינם מרשימים, ומפלס הכינרת עלה רק בחצי ס"מ מסוף השבוע • ברחבי הארץ קר במיוחד
קובי פינדרוס
י"ד שבט התשע"ו / 24.01.2016 17:11

שלג יורד הערב (ראשון) בצפון רמת הגולן ובפסגות הגבוהות של העיר צפת, ופתיתי שלג קל ירדו בכמה מיישובי גוש עציון, אך הם לא נערמו על הקרקע.

ברחבי הארץ יורד גשם לפרקים עם רוחות ערות. ברחבי הארץ קר במיוחד והטמפרטורות נמוכות מהרגיל.

“תושבי ירושלים יוכלו לראות שלג באוויר, השאלה היא האם וכמה ממנו ייערם”, אומר חזאי השירות המטאורולוגי. לדבריו, קיים חלון זמנים המשלב כמות משקעים מספקת לצד ירידה בטמפרטורות, שיאפשר ירידה של שלג.

 העלייה לחרמון סגורה וההר סגור לגולשים ולמטיילים.

מחר (שני) ירד גשם לפרקים בעיקר במרכז הארץ ובצפון הנגב. יתכן שלג קל בהרי הצפון. שלג ירד בפסגות הרי המרכז ולקראת הלילה ירד גם בירושלים ויתכן בהר הנגב.

חשש משיטפונות והצפות במקומות המועדים. יהיה קר במיוחד ויוסיפו לנשב רוחות ערות.

ביום שלישי ירדו ממטרים לפרקים בעיקר במרכז הארץ ודרומה מלווים בסופות רעמים. ייתכן שלג קל בהרי הצפון ובהר הנגב. שלג יוסיף לרדת בהרי המרכז, כולל בירושלים. הרוחות ייחלשו, אולם יוסיף להיות קר במיוחד.

הרוחות החזקות באזור המרכז גרמו בבוקר יום ראשון לפציעתה באורח בינוני של אישה בת 66 ברמת גן, שנפגעה מעץ שנגזם והתעופף לעברה. צוות מד”א שהגיע לרחוב האצ”ל בעיר העניק לאישה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים שיבא בתל השומר.

חרף הסערה העזה, כמות המשקעים אינה מרשימה למדי.

בדרום נרשמה כמות המשקעים הגדולה ביותר כשבקיבוץ דורות שבנגב ירדו 37 מ”מ, בראש צורים נרשמו 34.4 מ”מ, בנגבה וגת – 25.5 מ”מ, ובבאר שבע רק 6.1 מ”מ. ליד ירושלים, בקיבוץ צובה, נרשמו 32.7 מ”מ, בבית ג’מאל שבהרי יהודה 29 מ”מ, ובירושלים עצמה ירדו עד כה כ-30 מ”מ. בנתיב הילה – 25.5. בנחשון ומעלה אדומים – 20 מילימטרים.

גם מפלס המים של הכינרת רחוק עדיין מלהשביע רצון. מרשות המים נמסר כי מפלס הכנרת לא עלה ביממה האחרונה בשל מיעוט הגשמים בצפון. המפלס עומד על 212.845 מטר מתחת לפני הים – עליה של חצי ס”מ מסוף השבוע.

בתוך כך, ההיערכויות לשיאה של הסופה נמשכות ובבית החולים “הדסה” שמרו על דרכי גישה אל בית החולים על מנת לאפשר הגעת מטופלים. צוותים רפואיים יפעלו בכוננות מוגברת ותתוגבר אספקת ציוד רפואי.

ראש העיר ניר ברקת כינס בצהרים (ראשון)  מסיבת עיתונאים ודיווח על היערכות העירייה לקראת השלג הצפוי.

“מי שלא חייב לצאת בשלג – שלא יצא”, אמר ראש העיר. “ירושלים נערכת לגרוע מכל”.

לדבריו, העירייה השלימה את ההכנות למזג האוויר הסוער והשלג שצפוי לנו מחר או מחרתיים. המפתח לעבור את גל הקור הזה כמו שצריך עם הנאה, זה הכנות והקשבה להנחיות העירייה וגורמי הביטחון השונים”, אמר ברקת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות