הרצח של דפנה הי”ד: המחבל הושפע משידורי ההסתה

מחקירת המחבל מוראד עבדאללה עדאיס, בן ה-16 שרצח את דפנה מאיר הי"ד בפתח ביתה ביישוב עתניאל, מתברר: החליט לבצע את הפיגוע בעקבות שידורי הסתה בהם הוצגה ישראל כמי ש"הורגת צעירים פלסטינים"
חיים טוויל
י"ד שבט התשע"ו / 24.01.2016 16:54

המחבל מוראד עבדאללה עדאיס, בן ה-16 שרצח את דפנה מאיר הי”ד בפתח ביתה ביישוב עתניאל, צפה בשידורי הטלוויזיה הפלסטינית ומשם שאב את הרעיון לבצע את הפיגוע הרצחני בישוב עתניאל.

משירות הביטחון הכללי נמסר, כי מחקירת המחבל התברר כי צפה בשידורים בהם הציגה הטלוויזיה את ישראל כמי ש”הורגת צעירים פלסטינים”.

עוד עלה בחקירתו, כי ביום הפיגוע ובהשפעת התכנים אליהם נחשף בטלוויזיה הפלסטינית, החליט לבצע פיגוע דקירה במטרה לרצוח יהודי. לנוכח סמיכות היישוב עתניאל למקום מגוריו, החליט לבצע את הפיגוע ביישוב.

לאחר הגעתו, כשהבחין בדפנה מאיר הי”ד, החליט לדקור אותה מספר פעמים ונמלט מהיישוב.

אחרי 36 שעות מהפיגוע, עצרו כוחות שב”כ וצה”ל את המחבל בכפר בית עמרה. הוא נתפס ישן במיטתו על ידי לוחמי יחידת דובדבן בכפרו, מרחק של שלושה קילומטרים מעתניאל.

“תוצאותיו הקשות של הפיגוע ממחישות פעם נוספת את חומרת האיום הנשקף מההסתה הפרועה המתנהלת כנגד מדינת ישראל והיהודים בתקשורת הפלסטינית, המשפיעה על מפגעים בודדים לבצע מעשי רצח ופיגועי טרור חמורים”, אומרים בשב”כ.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות