דו”ח האנטישמיות: יותר מ-40 אחוז מהאיחוד האירופי – אנטישמיים

המגמות המסתמנות באנטישמיות החדשה: התפשטות האסלאם הרדיקלי, החרפת משבר הפליטים והמהגרים, הקריאות לחרם על ישראל ועליית הימין הקיצוני • בנט טוען: ברוסיה ובאוקראינה היהודים מוצגים בתקשורת כגורם שנאמנותו למדינה מוטלת בספק - והשלטונות לא פועלים למיגור האנטישמיות
נתן פרל
י"ד שבט התשע"ו / 24.01.2016 16:31

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט הציג היום (ראשון) בישיבת הממשלה את דו”ח המגמות והתקריות האנטישמיות לשנת 2015.

השר פתח בהצגת המגמות המסתמנות של התפשטות האסלאם הרדיקלי, החרפת משבר הפליטים והמהגרים, הקריאות לחרם על ישראל ועליית הימין הקיצוני.

מגמות אלו מהוות אתגר ממשי למרקם החיים היהודי באירופה ובכלל. השר טען כי מקור ההתקפות והפיגועים הרצחניים מגיע מאירופאים מוסלמים, שנולדו על אדמת אירופה והתחנכו במערכות החינוך האירופאיות – ולא בפליטים שזה מקרוב הגיעו.

מגמות ב’אנטישמיות החדשה’:

הפגנות נגד ישראל והאשמת ישראל כמדינה צמאת דם ולא לגיטימית, יוצרות מדרון חלקלק המוביל בסופו לפגיעה ביהודים המזוהים עם ישראל. השר בנט הציג את השפעת המגמות הללו על הקהילות היהודיות כפוגעת בניהול אורח חיים יהודי שמובילה להסתגרות במתחמים מאובטחים ולהגירת שיא ממדינות מערב אירופה.

• יותר מ-40% מאזרחי האיחוד האירופי מחזיקים בדעות אנטישמיות, מסכימים עם הטענה שישראל מנהלת מלחמת השמדה נגד הפלסטינים, או עם הטענה לפיה ישראל מתנהגת כמו הנאצים. ההנהגה של האיחוד האירופי והמדינות החברות מתעלמת מכך למעלה מעשור.

• תנועת ה-BDS צוברת תאוצה באירופה, ומקדמת חרם לא רק על ישראל אלא גם על נציגים ואירועים יהודיים.

• היקף ההסתה באינטרנט וברשתות החברתיות חוצה גבולות.

• במערב אירופה, עליה באנטישמיות בעקבות ברית משולשת נגד היהודים: גידול באנטישמיות מוסלמית מצד מהגרים מוסלמים, עליית ימין קיצוני המלווה בשנאת זרים ואלימות נגד מיעוטים ושכתוב זכרון השואה בעיקר במזרח אירופה, ובמערב אירופה תנועות השמאל הרדיקלי ממשיכות בהפצת תעמולת שנאה, קידום חרם והדרה ודה-לגיטימציה של מדינת ישראל, ויצירת אקלים ציבורי המעודד פגיעה ביהודים על רקע זיהויים עם מדינת ישראל.

• מטרידה במיוחד התמונה העולה מצרפת, שם למרות מאמצי הממשלה הכנים ושל ראש הממשלה עלה אחוז היהודים השוקלים להגר והוא עומד על 57%.

עליה של 84% במספר האירועים האנטישמיים בצרפת בחודשים ינואר-מאי 2015. סדרת מתקפות טרור מצד מהגרים מהאיסלאם הרדיקלי נגד הקהילות היהודיות. שנת 2014 ו-2015 היו שנות שיא בפעילות אנטישמית בבריטניה: עליה של 53%.

• אנטישמיות קלאסית במזרח אירופה: ברוסיה ובאוקראינה היהודים מוצגים בתקשורת כגורם שנאמנותו למדינה מוטלת בספק. השלטונות לא פועלים למיגור האנטישמיות.

אתר ההנצחה בבאבי-יאר חולל לא פחות משש פעמים במהלך השנה שחלפה, ללא תגובה ממשית מצד השלטונות.

• בפולין, לראשונה, נבחר ציבור בפרלמנט, מועמד לנשיאות, השתמש ברטוריקה אנטישמית לגבי “מימון מבנקאי יהודי”.

• אנטישמיות חדשה בקמפוסים בארה”ב: 75% מהסטודנטים היהודים בקמפוסים בארה”ב חוו אנטישמיות או שהיו עדים לה. ישנה עליה של למעלה ב-30% בתכניות לימוד אנטי-ישראליות בקמפוסים ברחבי ארה”ב. תנועות בקמפוסים, כמו “סטודנטים למען פלסטין”, זוכות לתמיכה מצד מרצים וחברי סגל אקדמי. מאבקים נגד עליה בשכר הלימוד מנוהלים בטענה שהיא נובעת בעקיפין “מהתנהלות המשטר הציוני”, ובאופן כללי “הישראלים אחראים לצרות הכספיות של העולם”.

• הסתה מתמשכת של הרשות הפלסטינית בערוצי הטלוויזיה הרשמיים ובתכניות חינוך לילדים, שעושה שימוש בדמוניזציה ובהאשמות אנטישמיות קלאסיות.

• שש מדינות בארה”ב אימצו החלטות המגנות את תנועות ה-BDS, קנדה וישראל חתמו על מזכר הבנות למאבק משותף בתנועת BDS.

בנט ציין עם הצגת הדו”ח: “במקביל לפיגועי המוסלמים, דווקא האנטישמיות נגד היהודים באירופה הולכת ומחריפה, ולובשת בכל פעם ממדים חדשים. האנטישמיות חותרת בשקט למצוא מקום בטוח במבנים של האקדמיה ותחת גגות של ארגונים העוסקים לכאורה בזכויות אדם, ומשם היא מחריפה את ההסתה ואת השנאה”.

לדבריו, “משרד התפוצות, בראשותי, רואה חשיבות עליונה במאבק בלתי מתפשר באנטישמיות, כחלק בלתי נפרד מהערבות הדדית בין ישראל לתפוצות. נמשיך לפעול ביתר שאת למיגור התופעות, השבת תחושת הביטחון לקהילות ולהבטחת קיומם של חיים יהודים מלאים ומשגשגים בתפוצות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות