סקר חדש: מפלגה של אשכנזי, לפיד וכחלון עשויה להגיע לשלטון

על פי הסקר שנערך על ידי קמיל פוקס, מפלגה בראשות אשכנזי, כחלון, ולפיד תזכה ל-29 מנדטים מול 24 של הליכוד • מפלגת ה'מחנה הציוני' צונחת אל 13 מנדטים • אין שינוי במצבת כוחן של המפלגות החרדיות • והאם יש הפתעות בשאלה: מי מתאים ביותר לשמש כראש הממשלה?
קובי פינדרוס
י"א שבט התשע"ו / 21.01.2016 21:07

האם המפה פוליטית עשויה להשתנות בעקבות זיכוי אשכנזי? סקר שנערך על ידי חדשות 10 ופרופ’ קמיל פוקס מצביע כי שינוי ממשי לא עשוי להתרחש, אל בקונסטלציה מאד מסויימת.

על פי תוצאות הסקר אילו יצטרף אשכנזי ללפיד ולמשה כחלון – אל תנועת מרכז חדשה, עשויה מפלגה כזו לגרוף  29 מנדטים, זאת לעומת 24 לליכוד. במקרה כזה תקבל המחנה הציוני 13 מנדטים בלבד, הרשימה המשותפת 13, הבית היהודי – 12, וישראל ביתנו – 10 מנדטים.

כל תסריט אחר מותיר את מפלגת הליכוד בשלטון. יצויין כי תרחיש בו יתאחדו לפיד, כחלון, ואשכנזי נראה לעת הזאת קלוש ביותר.

אם יעמוד אשכנזי בראש המחנה הציוני, תקבל המפלגה 18 מנדטים, מרחק גדול מהליכוד עם 27. במקרה כזה הבית היהודי והרשימה המשותפת יקבלו 13 מנדטים, ישראל ביתנו תשעה, וכולנו וש”ס שבעה מנדטים לכל אחת.

מפלגת ‘יש עתיד’ של יאיר לפיד תרוויח מאד מהצטרפות של אשכנזי כמספר 2. על פי הסקר, הצטרפות כזו תקפיץ את המפלגה ל-19 מנדטים, כאשר במקרה כזה הליכוד עדיין תוביל עם 26. המחנה הציוני תרד ל-14 מנדטים, הבית היהודי והרשימה המשותפת עם 13, ישראל ביתנו – 9, וכולנו וש”ס עם שבעה מנדטים כל אחת.

ומי מתאים לשמש כראש ממשלה? גם כאן אין בשורות מיוחדות: 35% ענו כי ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן קיבלו 11% תמיכה, בעוד יצחק הרצוג ואשכנזי נותרים מאחור עם 9% תמיכה בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות