עדינה בר-שלום סירבה להתמודד על מנכ”ל בתי הדין

אחרי שבג"ץ קבע כי אין מניעה שנשים תכהנה בתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, מתמקדים בארגוני הנשים בחיפוש אחר מועמדת חרדית שתסכים להתמודד על התפקיד • "חפשים נשים שמזוהות עם המגזר החרדי, כדי שלא יוכלו לטעון שמדובר ברפורמיות שמחפשות לשנות את צביון הרבנות"
נחמן גור
י"א שבט התשע"ו / 21.01.2016 09:27

בארגוני הנשים מחפשים בימים אלה מועמדת חרדית לתפקיד מנכ”לית בתי הדין הרבניים, מתוך מהמחשבה כי רק למועמדת חרדית יש סיכוי לקבל את הסכמת השר לענייני דת דוד אזולאי והראשל”צ הגר”י יוסף.

לפי דיווח של העיתונאי מנדי גרוזמן ב-nrg, כחלק מהחיפושים פנו מארגוני הנשים אל הרבנית עדינה בר-שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל, אולם בר-שלום דחתה את ההצעה. “מפריחים שמועות שכביכול יש לי קשר עם הצעה כזו, וכך ישרפו אותי בחברה החרדית. הודעתי שאני דוחה זאת”, אמרה הרבנית בר-שלום.

בארגוני הנשים מסבירים: “אנחנו מחפשים נשים שמזוהות עם המגזר החרדי, כדי שלא יוכלו לטעון שמדובר ברפורמיות שמחפשות לשנות את צביון הרבנות, אלא באישה שתוכל למלא תפקיד שידאג גם לציבור הנשים.

“הרבנית עדינה בר-שלום היא מועמדת ראויה ופורצת בתחום שוויון מעמד האישה והדאגה לנשים”, אמרה קודם הדחייה מנכ”לית ארגון ‘מבוי סתום’, בתיה כהנא-דרור ל-nrg. “היינו מעוניינות לראות אותה מועמדת לתפקיד”.

מסע החיפוש אחר חרדית שתסכים לשמש כמעומדת החל לאחר ניצחונם בבג”ץ של ארגוני הנשים ‘נעמת’, ‘מבוי סתום’ ו’ויצו’, כאשר נקבע בתגובה לעתירתם כי אין מניעה שנשים תכהנה בתפקיד מנכ”ל בתי הדין הרבניים.

עד עתה הדרישות לתפקיד מנכ”ל בתי הדין כללו כושר לדיינות או לרבנות עיר, מה שבאופן טבעי מנע מנשים להתמודד על התפקיד, אולם בהכרעה של בג”ץ לפני כשבועיים נדרשה המדינה להודיע תוך שלושים יום על מתווה שגיבשה לבחינות שיאפשרו גם לנשים לשמש כמועמדות.

הדרך למינוי אישה עוד ארוכה, כיוון שמבין המועמדים והמועמדות שיועמדו לבחירה תמיד יוכלו ברבנות ובמשרד לשירותי דת לבחור בגבר ולהתעלם מהנשים, כביכול ללא קשר לזהות המגדרית.

עם זאת, כאמור, בארגוני הנשים מנסים לאתר מועמדת חרדית כדי להגדיל את סיכוייה לקבל את אישורם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות