“מחיית עמלק” ופסוקים רוססו על קירות בית פרופ’ בירושלים

על גדר ביתו של פרופ' יעקב מלכין, מנהל המכון הבינלאומי ליהדות חילונית-הומניסטית, במושבה הגרמנית בירושלים רוססו פסוקים מספר תהלים ומגן דוד • לצדם נמצאה מעטפה וסכין • פרופ' מלכין: "מקווה שהמשטרה תעשה משהו"
חיים טוויל
י"א שבט התשע"ו / 21.01.2016 09:13

אלמונים ריססו הלילה (חמישי) כתובות  ופסוקים מספר תהלים על הגדר החיצונית ודלת ביתו של מנהל המכון הבינלאומי ליהדות חילונית-הומניסטית, פרופסור יעקב מלכין, בשכונת המושבה הגרמנית בירושלים.

במקום נמצאה גם מעטפה ממוענת, ולידה סכין.

בבוקר הגיעו שוטרים לבית, ברחוב עוזיה בשכונה, ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

על המדרכה במקום רוסס מגן דוד בצבעי כחול ואדום, ועל חומת הבית רוסס: “שמות ט”ז י”ד-ט”ו” – פסוקים על פרשת המן, “מחיית עמלק”, וכן “תהלים קל”ט כ”א-כ”ב”.

הפסוקים מתהילים הם: “הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא; וּבִתְקוֹמְמֶיךָ, אֶתְקוֹטָט. תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים; לְאוֹיְבִים, הָיוּ לִי”.

בשיחה עם אתר ‘וואלה’, אמר פרופ’ מלכין כי קיבל בעבר איומים על חייו. “אני מרגיש שזה צפוי. ככל שהטרור היהודי מתגבר והסובלנות כלפי הטרור גדלה – והיא נמשכת הרבה שנים – אז דברים כאלה יקרו, זה מובן מאליו. לפני שנה קיבלתי מכתב איום על חיי”.

לדבריו, על אף שהמשטרה לא פעלה בעבר בנושא, הוא לא מפחד. “אני איש רציונלי, עברתי הרבה פחדים וזה פחות מפחיד מאשר לחימה ביחידה של ההגנה או דבר כזה. מובן מאליו שזה יכול לקרות, אבל מקווה שלא. מקווה שהמשטרה תעשה משהו. בפעם הקודמת המשטרה לא עשתה דבר”.

פסוקים במושבה הגרמנית

פסוקים במושבה הגרמנית

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות