המיליונר החרדי הרשי פרידמן הגיש הצעה לרכישת ‘ריבוע כחול נדל”ן’

פרידמן וחברת 'אזורים' הגישו הצעה לרכישת חברת האחות של 'מגה' שקרסה, לפי שווי חברה של 1.72 מיליארד שקל • המכירה עשויה לסייע לחברת 'אלון ריבוע כחול' לפרוע חוב של 1.3 מיליארד שקל
דוד ליבוביץ
ט' שבט התשע"ו / 18.01.2016 22:07

מי תקנה את השליטה בחברת ‘ריבוע כחול נדל”ן’ – חברת האחות של ‘מגה’ שקרסה?

לפי דיווח של אתר ‘דה מרקר’, שלוש הצעות הוגשו עד כה במירוץ על רכישת השליטה בחברת ‘ריבוע כחול נדל”ן’, כאשר ההצעה הגבוהה ביותר שייכת לחברת ‘אזורים’ שבשליטת איש העסקים החרדי הרשי פרידמן בשותפות עם משפחת דיין האמריקנית.

רבוע נדל”ן החזיקה, נכון לסוף ספטמבר 2015, ב־115 נכסים מניבים, בשטח כולל של 280 אלף מ”ר. החברה גם מחזיקה (50%) בחברת קניון העיר תל אביב, שמקימה קניון על שטח להשכרה של 32 אלף מ”ר במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב. הקניון ייפתח ברבעון השני של 2016.

מי שמחזיקה בשליטה ב’רבוע נדל”ן’ היא חברת ‘אלון ריבוע כחול’. המכירה עשויה לסייע לה לפרוע חוב של 1.3 מיליארד שקל, כולל חוב של 382 מיליון שקל לבעלי אגרות החוב מסדרה ג’, וחוב של 520 מיליון שקל לבנקים.

פרידמן ואזורים הגישו הצעה לרכישת השליטה, לפי שווי חברה של 1.72 מיליארד שקל. הצעה זו מצטרפת להצעתה של JTLV, המנוהלת על ידי עמיר בירם, רוני בירם, גיל דויטש וצביקה בירן, שהינה לפי שווי חברה של 1.7 מיליארד שקל, ולהצעתה של חברת ביג וחברת מגה אור, שמנוהלת על ידי איתן בר זאב וצחי נחמיאס, לפי שווי חברה של 1.65 מיליארד שקל.

עסקי פלסטיק ועוד

הרשי פרידמן, הבעלים של חברת אזורים, בן 60, הוא אב לשישה המתגורר במונטריאול.

את מרבית הונו עשה מעסקי פלסטיק, עופות ובשר בצפון אמריקה, הנמצאים בבעלותו. הוא נחשב תורם גדול בקרב הקהילה החרדית, ומקורביו מתארים אותו כאדם שנחלץ לעזרה לכל נזקק.

למרות שבשנים האחרונות תקע יתד של פעילות עסקית בישראל, אין לו שום כוונות להתיישב כאן, והוא מרבה לטוס.

מלבד צפון אמריקה וישראל, פרידמן משקיע גם במזרח אירופה. בעבר הוא היה שותף של משפחת דנקנר במלון הילטון ורשה, ואת חלקו בפרויקט מכר ברווח גדול של עשרות מיליוני אירו.

רוב השקעותיו בישראל הן בתחום הנדל”ן. בעבר ציין כי בישראל הנדל”ן משגשג גם כששורר משבר כלכלי כלל-עולמי, ואת הסיבה לכך לדעתו סיכם במילים: “זוהי הארץ הנבחרת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סגולה ששעתי מהצדיקה הרבנית יפה כהן
    19/01/2016 12:35
    רעות
  1. שיהיה לו בהצלחה והרבה פרנסה.
    ובלי קשר אליו ועם קשר להיום, שמעתי מהצדיקה המברכת המפורסמת מבני ברק הרבנית יפה כהן סגולה להיום, והיא אמרה שזה לא סגולה שלה, אלא סגולה ידועה בשם הרבי האדמו”ר הרה”ק רבי מנחם מנדל מרימנוב זצ”ל, שאמר שסגולה גדולה לפרנסה טובה ובשפע לומר את פרשת המן ביום זה,יום שלישי של פרשת בשלח, יש לאומרה שניים מקרא ואחד תרגום

  2. יש לו פה גדול ולב קטן,
    26/01/2016 17:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. יש לו פה גדול ולב קטן, “חמור בלי דעת” הוא פגע במליוני יהודים וחרדים בארץ ישראל, כשאמר שהם חיים על שנורר, יום אחד ח”ו הוא גם יהא שנארררר…