שגריר ארה”ב: “ישנו סטנדרט כפול ביו”ש” • נתניהו: לא נכון

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו מאשים את ישראל כי היא נוהגת ב"חוק אחד למתנחלים וחוק אחד לפלסטינים" • ראש הממשלה הגיב בחריפות: "דברי השגריר, ביום בו קוברים אם לשישה שנרצחה - אינם מקובלים ואינם נכונים"
יוני גרין
ח' שבט התשע"ו / 18.01.2016 20:28

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, מתח היום (שני) ביקורת על מדיניות ישראל ביהודה ושומרון ועל המשבר ביחסים בין שני העמים – ובלשכת ראש הממשלה מגיבים: דבריו של השגריר ביום בו אנו קוברים אם לשישה – אינם מקובלים.

השגריר האשים את ישראל באכיפת חוק סלקטיבית כלפי הפלסטינים. “נדמה שיש למדינה סטנדרט כפול באכיפת החוק ביהודה ושומרון –  ויש דין אחד ליהודים ודין אחר לפלסטינים”.

 שפירו, שאמר את הדברים בכנס שהתקיים במרכז למחקרי ביטחון לאומי, הוסיף: “אנחנו נתקלים בהרבה מקרים שבהם ישראלים ביהודה ושומרון לוקחים את החוק לידיים ודבר לא נעשה נגדם”.

הוא גינה את המשך גל הטרור וציין: “אם לשישה נרצחה באכזריות כשהגנה על ילדיה ובזמן שקברו אותה דקרו אישה בהריון. ארה”ב מגנה את כל המתקפות הללו כפי שכולם צריכים לגנות. אנחנו מחוייבים לעשות כל מה שניתן כדי למנוע את ההתקפות”.

השגריר שב ומתח ביקורת על הבנייה של ישראל ביהודה ושומרון ואמר: “הפוליטיקאים התחייבו לפיתרון שתי המדינות, אבל ככל שמגדילים את הבנייה – היישום יהיה קשה יותר. אלימות אינה תירוץ להתיישבות”.

לדבריו, המשבר ביחסים, מטריד את הממשחל האמריקני: “עם סוף שנת 2015 ותחילת 2016, ארצות הברית עדיין מודאגת עמוקות מנושא מסוים: המתיחות הגואה בין ישראל ופלסטינים יחד עם הקיפאון המדיני”, אמר.

בלשכת ראש הממשלה זעמו על דבריו של שפירו.

בהתייחסות חריפה אמר נתניהו: “דברי השגריר, ביום בו קוברים אם לשישה שנרצחה וביום בו נדקרת אשה הרה – אינם מקובלים ואינם נכונים. ישראל אוכפת את החוק כלפי ישראלים וכלפי פלסטינים”.

עוד הוסיפו בלשכת נתניהו: “מי שאחראית לקיפאון המדיני היא הרשות הפלסטינית שממשיכה להסית ומסרבת למשא ומתן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות