ברקת עסוק במלחמות עם כחלון: הררי אשפה מכסים את ירושלים

עובדי התברואה,בירושלים שובתים במחאה על מכתבי פיטורים שנשלחו ל-170 עובדים, בגלל הסכסוך בין ראש העירייה ניר ברקת לשר האוצר משה כחלון • תושבים זועמים: "נפלנו קורבנות למאבק פוליטי"
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ו / 03.01.2016 14:14

הררי אשפה נערמים  ברחובות ירושלים מאז יום חמישי, בעקבות שביתה של 1100 עובדי התברואה, המוחים על מכתבי הפיטורים ששלח ניר ברקת ל-170 עובדי ניקיון.

הרקע לפיטורי העובדים הוא מאבק שמנהל ראש העיר ניר ברקת בשר האוצר משה כחלון, בדרישה כי יאשר לבירה תקציבים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

בעיריית ירושלים איימו בשבוע שעבר כי בשל כך ייאלצו לבצע קיצוץ רוחבי בתקציב העירייה וככי בנוסף ל-170 עובדי התברואה, כ-2,000 עובדים נוספים יפוטרו.

תושבי העיר זועמים על ערמות האשפה המצטברות ברחובות העיר – וטוענים: “נפלנו קורבנות למאבק פוליטי”.

בעקבות מהלכי הפיטורין, הודיעה ההסתדרות לראש העיר על הכרזת סכסוך עבודה שיחול על למעלה מ-9,000 עובדים, ובפרט על כ-1,100 עובדי התברואה בעיריית ירושלים. בהסתדרות אומרים כי משרד האוצר אישר להנהלת העירייה להמשיך בהעסקת עובדי התברואה, ואף אישר את קליטת העובדים ממעמד של עובדי קבלן למעמד של עובדים בהעסקה ישירה.

משמעות ההכרזה על סכסוך עבודה היא כי בתוך שבועיים יוכלו עובדי העירייה בירושלים לנקוט בצעדים ארגוניים ובעיצומים ולשבש את מהלך העבודה הסדיר, עד לכדי השבתה מלאה של השירותים העירוניים.

זבל, ירושלים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות