למה ב’שקע ותקע’ של חברת החשמל אין בובה נשית?

גולש שפנה אל חברת החשמל בפייסבוק ושאל מי האימא של 'שטקר' התינוק, זכה לתגובה: "אילו היינו מוסיפים לצידם/במקום אחד מהם דמות נשית, הייתה לנו מגבלה לעשות בהם שימוש בפעילות פרסומית במגזר החרדי"
אריה ריבקינד
י"ח טבת התשע"ו / 30.12.2015 15:24

מכירים את ‘שקע, תקע ושטקר הקטן’ מהפרסומות של חברת החשמל?

הגולש רפי תדגי תהה מאיפה הגיע התינוק החמוד שמככב בפרסומות -ופנה בפייסבוק אל נציגי חברת החשמל.

“שלום”, הוא כתב אמש.”מדוע אין דמות אמא לצד שקע ותקע? זה יפה שיש ילד, אך מי הוריו”.

הבוקר הוא זכה לתגובה: “היי, שקע ותקע נוצרו כדמויות שמעלות אסוציאציה מעולם החשמל. בשפה העברית, המונחים ‘שקע’ ו-‘תקע’ הינם בלשון זכר, ולכן התאים ‘להלבישם’ על דמויות ממין זכר. במהלך השנים, ובד בבד עם התפתחות הפלטפורמה, נוספה בה דמותו של שטקר, ולפי חזותו ניתן להבין שהוא בנו של שקע.

“אילו היינו מוסיפים לצידם/במקום אחד מהם דמות נשית, הייתה לנו מגבלה לעשות בהם שימוש בפעילות פרסומית במגזר החרדי, וגם מהבחינה הזו טוב שיצרנו דמויות כאלה. תודה שפנית אלינו. יום נעים”.

מאתר וואלה, שחשף את השיחה, פנו אל דוברות חברת החשמל, שם מסרו כי זו אכן המדיניות הרשמית של החברה.

“לא ממש מובן איך ייתכן דמות בן ללא אם”, אמר הגולש תדגי לוואלה. “לשאלתי בעניין הובהר כי זה נוצר על מנת לא לפגוע בקהל חרדי – התשובה שלהם בעניין מקוממת ואין מקום להדרת נשים במגזר כה גדול ומוסדי, רק בגלל פחד מצד גורמים דתיים”.

חברת חשמל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתם מבינים כמה עקום זה?
    24/07/2018 07:20
    ירושלמי
  1. לא יוצרים בובה נשית רק כדי לא לפגוע ברגשות הדתיים? זו בובה?! לאן הגענו כחברה חרדית שבובה יכולה להוציא אותנו מריכוז ולהוביל לדבר עברה? נשים הן האמהות שלנו, האחיות שלנו, חלק מהחיים שלנו, למה להסתיר אותן? לא מדבר על פרסומות חושפניות ומוגזמות שנשים שם לא צנועות. סתם דמויות של נשים, רגילות מאוד, לבושות מאוד, למה לא בפרסומות? מה הבעיה שלנו לראות אישה רגילה ולבושה? איפה בדת שלנו יש איסור כזה?