סטודנטים ב’עברית’: לפטר את המרצים המסיתים נגד שקד

ההסתה של המרצים כסיף וגולדבלום כנגד שרת המשפטים הובילה סטודנטים באוניברסיטה העברית לארגן עצומה הקוראת לפיטוריהם • יוזמת העצומה: "לא הגיוני שיש מרצים שמדברים ככה כלפי סטודנטים ובטח שלא כלפי שרת משפטים"
אליעזר היון
י"ז טבת התשע"ו / 29.12.2015 21:11

סטודנטים באוניברסיטה העברית נגד המרצים המסיתים: ברשת החברתית נפתחה עצומה הקוראת לפיטוריהם של פרופ’ עמירם גולדבלום וד”ר עופר כסיף שהתבטאו אתמול בחריפות נגד שרת המשפטים איילת שקד.

אחד ממארגני העצומה כתב כך בפנייתו: “אני דוגל בחופש ביטוי אבל יש גבול למה שניתן להגיד על שר בישראל! חלאה ניאו-נאצית זה כבר חציית כל הקווים. לא משנה אם מימין או משמאל.  אני קורא לפיטורים המיידים של ד״ר עופר כסיף,כספי המיסים לא צריכים לשמש לתשלום משכורת לאנשים כאלו ועוד יותר לא לשמש ״לחינוך״ סטודנטים”.

הסטודנטים גם טוענים כי כסיף וגולדבלום מתעמרים באופן קונסיסטנטי לסטודנטים המשתייכים לתנועת ‘אם תרצו’. בעצומה נוספת פונים הסטודנטים לנשיא האוניברסיטה פרופסור בן ששון.

“אנו, סטודנטים באוניברסיטה העברית ובוגרי האוניברסיטה מכל קצוות הקשת הפוליטית, קוראים לך בזאת לזמן באופן מידי את פרופ’ עמירם גולדבלום וד”ר עופר כסיף על דברי ההסתה וההפחדה שלהם נגד תא סטודנטים באוניברסיטה העברית ‘אם תרצו’. לא יכול להיות שמרצים מן המניין יסיתו ‘בזמנם הפרטי’ להוצאה של תא סטודנטים מהקמפוס שבו הם עובדים שכן יש לכך השלכה מובהקת כלפי כיתות הלימוד, אווירת הקמפוס ועתידם הלימודי של הסטודנטים”.

שקד

בר שלו, ראש אגף פעילים ב’אם תרצו’ וסטודנטית באוניברסיטה העברית אמרה לאתר נרג: “אנחנו מבקשים מנשיא האוני’ לבדוק מה ניתן לעשות עם המצב הבעייתי שנוצר ולפחות לגנות את המרצים האלו. לא הגיוני שיש לו מרצים שמדברים ככה כלפי סטודנטים ובטח שלא כלפי שרת משפטים. ביקשנו שזה יקרה כבר שנה שעברה אבל ההסתה רק הולכת ונהיית חמורה יותר ומי יודע לאן זה עוד יגיע”.

בר ציינה: “מדובר בכנופיה של שלושה מרצים (עופר כסיף, עמירם גולדבלום ואלון הראל) שחושבים שבזכות המעמד שלהם הם סותמים להם את הפה ועושים מולנו רדיפה פוליטית. מה שקרה בפייסבוק זה מעט ממה שאנחנו כסטודנטים ימנים חווים מהמרצים האלו באופן יומיומי. כשמרצה אומר ש’אם תרצו’ הם פאשיסטים, ‘זבלים’ ו’חלאות’ או בתוך גבולות האוניברסיטה. כל דבר שלא מתאים לדעות שלהם הוא ‘נאצי’ בעיניהם או ‘מזכיר תקופות אחרות’. הם בשוליים של החברה הישראלית ולא מתביישים”.

אתמול פרסם ד”ר עופר כסיף פוסט בו כתב על שרת המשפטים: “החלאה הניאו נאצית הזו לא רק אחראית שותפה לפשיזציה של ישראל אלא גם שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה ולפשעים נגד האנושות”.

פרופ’ גולדבלום פרסם את תמונתה של שקד בליווי כיתוב ‘ידייך דמים מלאו’.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: “האוניברסיטה העברית מגנה כל שיח אלים ודוגלת בסובלנות וכיבוד הדדי של דעות. חברי הסגל של האוניברסיטה רשאים לבטא את דעותיהם, גם אם דעות אלו מקוממות ואינן משקפות בשום אופן את עמדת האוניברסיטה ,מחוץ למסגרת האוניברסיטה כאנשים פרטיים אזרחי ישראל. האוניברסיטה איננה אחראית ואיננה עוסקת באמירות של עובדיה מחוץ לפעילותם כחברי סגל שלה. סטודנטים המעוניינים בכך מוזמנים להגיש תלונה לוועדת המשמעת נגד אותם מרצים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי זה גולדבלום?
    30/12/2015 18:27
    ארטור