הרב חיים אמסלם: “רדיפה פוליטית של דרעי ואנשיו. נגיש תביעת ענק”

אחרי שוועדת ההקצאות של עיריית ירושלים דחתה הקצאת שטח לעמותה בשליטתו - מקורביו של הרב חיים אמסלם משיבים מלחמה: "כנראה שבג"ץ יצטרך לעצור את כננות הזדון. העירייה תחטוף תביעת ענק בכדי לזכור שאנו במדינת חוק" • "יודעים בבירור שדרעי ואנשיו בוחשים בעניין"
אליעזר היון
כ"ה אייר התשע"ד / 25.05.2014 12:50

אחרי שוועדת ההקצאות של עיריית ירושלים דחתה ביום חמישי הקצאת שטח לעמותה בשליטתו – מקורביו של הרב חיים אמסלם משיבים מלחמה: “דחיית הקצאת השטח שבשכונת הר-נוף לבית הכנסת לעמותת ‘כתר חיים’ בראשה עומד הרב אמסלם היא ‘רדיפה פוליטית’ על ידי שליחיו של דרעי בעיריית ירושלים. אנחנו מתכננים תביעת ענק כנגד העירייה”.

המדובר הוא בשטח בשכונת הר נוף, מול ביתו של הגר”ע יוסף זצ”ל ברחוב הקבלן 45, שם ביקש הרב חיים אמסלם להקים בית כנסת. במכתב שהוגדר “פנימי” שהוציא חבר מועצת העיר מטעם ש”ס, מיכאל מלכיאלי, לקראת הדיון בוועדת ההקצאות, הוא פירט את השתלשלות הדברים:

“תחילתו של הסיפור, בהקצאה לעמותה בשם ‘כתר חיים’ של הרב בלמס, לצורך הקמת בית כנסת לפני 17 שנה, לפני 10 שנים הוצא היתר בניה למקום, אך מסיבות שונות בניית הבית כנסת לא יצאה לפועל, ואישור הבנייה בוטל לפני 3 שנים. בדצמבר 2010 עברה השליטה בעמותה לידי חיים אמסלם, שאמנם אינו חבר בעמותה, אך אנשיו הם חברי העמותה והוא שולט בה בפועל”.

כאן מפרט מלכיאלי את רשימת חברי העמותה כיום, ומוכיח כי לא היו חברי העמותה בזמן ההקצאה, לצד העובדה שרובם חברים בעמותות אחרות של אמסלם.

בנוסף כותב מלכיאלי, כי הרב אמסלם נתבקש להביא רשימת חתימות של מתפללי בית הכנסת, וכי “מבדיקת מנהלת מבני דת עלה שחלקה הייתה פיקטיבית. כלומר הוגשו שמות מתפללים כביכול שכלל אינם תושבי השכונה, על-אף שהם אישרו בתצהיר כי הם תושבי השכונה”.

לאור כל זאת דרש מלכיאלי בשם סיעת ש”ס בעיריית ירושלים, לבטל את ההקצאה לעמותת כתר חיים.

בדיון שהתקיים בוועדת ההקצאות הפוליטית הוחלט, כי למרות המלצת הוועדה המקצועית לאשר את ההקצאה, הוועדה דוחה את ההמלצה, ומבקשת מהוועדה המקצועית להוציא את המגרש לפרסום מחדש, כשכל חברי הוועדה החרדים מכלל הסיעות מצטרפים לדרישה.

מקורבי הרב אמסלם: “אנשי ש”ס זוממים מזה תקופה לנשל מהעמותה של הרב אמסלם את השטח המדובר – שטח שבעלות העמותה והושקעו בו כספים רבים”. לדבריהם, מטרתו הסופית של המאבק הוא כדי להעביר את המקום לידי משפחת יוסף.

אנשיו של הרב אמסלם מכריזים כי פניהם למאבק משפטי: “כנראה שבג”ץ יצטרך לעצור בגופו את כננות הזדון, וכנראה שעיריית ירושלים תצטרך לחטוף תביעת ענק בכדי לזכור שאנו במדינת חוק”.

במסמך של עיריית ירושלים עלו לא מעט טענות כלפיכם, למשל שהמתפללים הרשומים כלל אינם גרים בשכונה?

“אין לנו עניין להיכנס לטענות. אלו רק תואנות כדי להתנכל לרב אמסלם. בעניין המתפללים למשל, ישנם לא מעט אנשים המתגוררים אמנם מחוץ לשכונה, אך צועדים כל שבת ברגל כדי להתפלל בבית הכנסת. זו רדיפה, אנחנו יודעים בבירור שדרעי ואנשיו בוחשים בעניין”.

 מלשכת אריה דרעי הגיבו על האשמות: “לא מגיבים לנ”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב הצדיק המקובל מה עוד?
    25/05/2014 17:38
    ספרדי גאה
  1. כל הזמן הוא מחפש כותרות