מרצ הגישה בג”צ נגד מתווה הגז: “נתניהו מתנהל כאחוז דיבוק”

"ראש הממשלה השתמש בתירוצים בטחוניים מצוצים מהאצבע" • "הוא לא הצליח לקבל תמיכה של ראש המוסד או של הרמטכ"ל ולא הצליח לגרד שום חוות דעת ביטחונית רצינית שתומכת בו"
יוני גרין
ה' טבת התשע"ו / 17.12.2015 16:28

אחרי החתימה על מתווה הגז, עובר המאבק למישור המשפטי: סיעת מרצ הגישה  היום (חמישי] בג”צ נגד ראש הממשלה, לאחר שחתם על סעיף 52 לעקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים.

“השימוש של ראש הממשלה בתירוצים בטחוניים מצוצים מהאצבע כדי לקדם את מתווה הגז לא יעבור”, נאמר בהודעת הסיעה. “על זה אנחנו מגישים בג”צ, על הצפצוף המוחלט של נתניהו על החוק ועלינו, ישר מהמקפצה. על השקרים שהוא מספר בלי למצמץ, על העובדה שראש ממשלת ישראל מוכן לחרב את ההליך הדמוקרטי וליצור תקדימים חמורים כדי לקדם מתווה שלא הצליח להעביר בדרך דמוקרטית וחוקית”.

בסיעת מר”צ הסבירו כי טענותיהם מוסבות על התנהלותו של  נתניהו: “אפשר להתווכח על המתווה עצמו, על המשמעויות הסביבתיות והכלכליות שלו ועל ההגנות שהוא מבטיח או לא מבטיח לציבור מפני המונופול האדיר של תשובה ונובל. אבל אי אפשר להתווכח על ההתנהלות ההזויה והבזויה, האנטי-דמוקרטית והספק-חוקית של ראש הממשלה, שמקדם את המתווה הזה כאחוז דיבוק.

“כל האמצעים כשרים – החל מהדחתה המבישה של יו”ר רשות החשמל אורית פרקש שהעזה לומר שהמתווה יעלה לאזרחים 100 מיליארד ש”ח, דרך הדיל המסריח עם דרעי והפגישות האישיות הרבות עם יצחק תשובה שאת תוכנן הוא מסרב לפרסם לציבור, וכלה ברמיסה בוטה של כל מי שמנסה לעמוד בדרכו – הממונה על ההגבלים העסקיים, ועדת הכלכלה והציבור העצום והמעורב שיצא לרחובות.

“ומעל כל אלה, שימוש חסר תקדים – ראשון בהיסטוריה של המדינה – בסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, שקובע שיש רק דרך אחת לעקוף את סמכותו של הממונה על ההגבלים להורות על פירוק מונופול – להוכיח שקיים בכך צורך מדיני ובטחוני אמיתי. את הדבר הזה נתניהו לא הצליח להוכיח”.

במרצ אומרים עוד:  “הוא לא הצליח לקבל תמיכה של ראש המוסד או של הרמטכ”ל ולא הצליח לגרד שום חוות דעת ביטחונית רצינית שתומכת בו, פרט לחוות הדעת המגויסת של המטה לביטחון לאומי שכפוף לו ישירות – חוות דעת שגם היא הופרכה לחלוטין ברגע שמצרים הודיעה שהיא מקפיאה את ההליכים לייבוא גז מישראל. עד עכשיו ביבי התחמק מלתת לציבור את התשובות שמגיעות לו, והסתפק בלענות ‘כדרכו’ אך ורק על מה שמתאים לו. אם בג”צ זאת הדרך היחידה לקבל ממנו תשובות אמיתיות, זה מה שיהיה”.

מוקדם יותר חתם ראש הממשלה ושר הכלכלה בנימין נתניהו על מתווה הגז בטקס שנערך בפארק האקו-תעשייתי בנאות חובב בנגב.

במהלך הטקס החגיגי אמר ראש הממשלה: “אנחנו חייבים לתת גז. באנו לתת גז למדינת ישראל, לכלכלת ישראל, לאזרחי ישראל. הגז ניתן לנו במתנה מהקדוש ברוך הוא, והוא יהפוך אותנו למעצמת אנרגיה.

“המתווה הזה חשוב לכלכלה שלנו משום שזה נותן לנו מקור אנרגיה זול יחסית, וגם נותן לנו יכולת לפתח הכנסות גדולות מאוד. זה גם חשוב ליחסי החוץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות