הרב דב ליאור מחפש רב לקריית ארבע • מה התנאים?

מאז פרש הגאון רבי דב ליאור לפני כשנה מכהונתו כרבה של העיר קרית ארבע - נותר היישוב ללא רב רשמי • ביוזמתו הכריז שר הדתות על ועדה בת חמישה חברים שתמנה גוף בוחר לרב חדש
נחמן גור
א' טבת התשע"ו / 13.12.2015 14:37

הגאון רבי דב ליאור, שכיהן 38 שנים כרבה של קריית ארבע אמנם פרש לפני כשנה מתפקידו, אך הוא עומד להיות מעורב בבחירת הרב שיחליף אותו בתפקיד.

לפי דיווח באתר ‘כיפה’, הרב ליאור הכריז יחד עם השר לשירותי דת, דוד אזולאי, על הקמת ועדה, בה חברים חמישה איש, שתפקידה למנות גוף בוחר לבחירת רב העיר קריית ארבע.

חברי הוועדה הם הרב יהודה עמיחי, הרב משה בן יצחק, הרב אברהם מזרחי, הרב ציון אלמליח ויוסי דיין. הרב ליאור עצמו עומד בראשות הוועדה, וככל הנראה יהיה גם זה שיחליט בסופו של תהליך מי ימלא את מקומו.

בינתיים החליטה הוועדה על ששה קריטריונים שינחו אותה בבחירת הרב החדש: רב העיר חייב להיות מעוטר בסמיכת חכמים מטעם הרבנות הראשית, אולם ראוי ומומלץ שהרב ליאור עצמו יעיד על גדלותו בתורה; יהיה מפורסם כגדול בתורה, כתב ופרסם דיני תורה ופסקי הלכות בבמות ציבוריות ונשאו ונתנו בדבריו; יהיה מלא אהבת העם והארץ וידע להעביר את אהבת ארץ ישראל לתושבים ולכל עם ישראל; יהיה מוכר כבעל עשייה מבורכת בעבר. רב קהילה או ישוב, לומד ומלמד, מעביר שיעורים מפיץ תורה ברבים, שותף בהקמת מפעלים תורניים.

כמו כן יהיה בעל יכולת לקשר אמיץ וחזק עם הנוער בקרית ארבע והסביבה מעורב בתנועות הנוער ובהכוונת דרכם של בני הנוער, בעל ניסיון בעשייה קהילתית ומעורב בענייני קהילה להדריכה ולרוממה בהלכה והנהגה ישרה.

הרב ליאור מתגורר מאז פרש מתפקידו סמוך לישיבת בית אורות במזרח ירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות