הוותיקן פרסם הצהרה היסטורית: אין להמיר את דתם של היהודים

50 שנים אחרי שפרסם הוותיקן כי היהודים לא אחראים לרצח 'אותו האיש', פרסם היום האפיפיור החלטה תקדימית נוספת: "על הנוצרים להיאבק יחד עם היהודים באנטישמיות, ולהפסיק לנסות להמיר את דתם"
דוד ליבוביץ
כ"ח כסלו התשע"ו / 10.12.2015 20:19

אחרי 2000 שנים: במסמך חדש שפורסם היום (חמישי) קורא הוותיקן להפסיק ולנסות להמיר את דתם של היהודים. “על הנוצרים להיאבק יחד עם היהודים באנטישמיות, ולהפסיק לנסות להמיר את דתם”, נכתב במסמך.

“הנצרות והיהדות שזורות זו בזו, ואלוהים מעולם לא ביטל את הברית שלו עם העם היהודי”, נכתב עוד במסמך.

ההצהרה ההיסטורית גם מזכירה את מקורה של הנצרות: “יש לעשות כל מה שניתן בשיתוף עם חברינו היהודים על מנת למגר את האנטישמיות. נוצרי לא יכול להיות אנטישמי, בעיקר בגלל השורשים היהודיים של הנצרות”.

לפני 50 שנה פורסמה החלטה היסטורית אחרת של הוותיקן – “נוסטרה אטאטה” -, אשר זיכתה את היהודים מההאשמה כי רצחו את ‘אותו האיש’.

זו הפעם הראשונה שהוותיקן נוקט עמדה כנגד המרת יהודים.

משמעותה של ההצהרה היא כי כל פעילות להמרה כלפי יהודים אינה נתמכת על ידי הוותיקן.

בארגון יד לאחים הפועל נגד המיסיונרים הנוצרים התקבלה ההחלטה בשיוויון נפש.  לדברי הרב שמואל ליפשיץ, “הצעד הזה חשוב כי הוא נותן תוקף למשהו שידענו משכבר עליו – שהקו הרשמי של הכנסייה הקתולית הוא מניעת מיסיון”. יחד עם זאת, הוא אומר, יש לזכור שכוחה של ההצהרה מטעם מנהיג הנצרות, מוגבלת מאוד. “הקתולים הם זרם אחד גדול בנצרות. אבל יש זרם פרוטסטנטי, והם לא סרים למרות האפיפיור, ועוסקים במיסיון באופן אינטנסיבי, בעיקר מול יהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות