שני חיילים הודחו מהנח”ל | צה”ל נלחם במחאות האינטרנט

שני חיילים המשרתים בנח"ל הודחו מתפקידם לאחר שפרסמו תמונה בפייסבוק ובה הם מצהירים כי לא יפנו יהודים מבתיהם • הם ישרתו שלוש שנים במקום מסלול מקוצר בן כשנה וחצי
כ"ב אייר התשע"ד / 21.05.2014 22:05

שני חיילים המשרתים בנח”ל הודחו מתפקידם לאחר שפרסמו תמונה בפייסבוק ובה הם מצהירים כי לא יפנו יהודים מבתיהם.

ראש האגף הביטחוני־חברתי במשרד הביטחון, עמיקם סבירסקי, פגש אמש את שני החיילים,ולאחר שיחה איתם החליט להדיח אותם גם ממסלול הנח”ל הדתי.

• נחלוואי2 • מחאה חדשה ברשת: בנח”ל מוחים על הפקודה לפנות מאחזים

הלוחמים הודחו מתפקידם כלוחמים בגדוד 50, בהחלטת מפקד חטיבת הנח”ל אלוף משנה יהודה פוקס. לאחר ההדחה המליץ פוקס למשרד הביטחון להדיח את השניים גם מגרעין הנח”ל הדתי שבמסגרתו שירתו בצבא. למעשה, השניים ייבצעו שירות צבאי של שלוש שנים, במקום שירות מקוצר בן כשנה וחצי במסגרת הגרעין והמשך שירות ומשימות אזרחיות במסגרת מסלול הנח”ל.

כזכור, שני החיילים פירסמו עם חיילים נוספים מיחידות שונות בעמוד הפייסבוק של פורטל החדשות 0404 תמונות שבהן קראו לסירוב פקודה לפינוי יישובים ביהודה ושומרון.

בין היתר, נראו בעמוד הפייסבוק של האתר תמונות ובהן הכיתוב “לוחמי וחיילי חטיבת הנח”ל לא מפנים יהודים” או “מחלקה 3 רובאית לא מפנה את גבעת אסף”.

שני החיילים המדוברים מגדוד 50 הודו מיוזמתם בפני מפקדיהם כי הם אחרים לחלק מהתמונות שפורסמו. השניים משרתים בחטיבת הנח”ל במסגרת גרעין נח”ל דתי, שבמסגרתו שירתו בצבא כשנה וחצי ובשאר זמן שירותם אמורים היו לבצע משימות אזרחיות.

העונש המוגזם מגיע לאור כוונת צה”ל להילחם במחאות האינטרנטיות, אחרי המחאה של “דוד הנחלאווי”. הרמטכ”ל, רא”ל בני גנץ, התייחס אז לתופעה בחומרה ואמר כי הפייסבוק אינו כלי פיקודי.

כזכור, לפני כשבוע העלו השתיים את תמונתם עם השלט לדף החדשות 0404, מאוחר יותר הודו השניים בפני המפקד כי הם המצלמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות