רון חולדאי: “אני יהודי, תרבות הקניות בשבת אינה ראוייה”

רון חולדאי בדיון של השדולה להתחדשות יהודית: בעד הפסקת המסחר וסגירת קניונים בשבת • מאידך, תומך בפתיחת מרכולים ותחבורה ציבורית • עו"ד דוד שוב: "חולדאי אישר פתיחת שלושה קניונים בשנה האחרונה. מציע שלפני פרסום רעיונות והגות, שיאכוף החוק שמופר בריש גלי מדי שבת"
אליעזר היון
י"ט כסלו התשע"ו / 01.12.2015 16:02

חוזר בתשובה? כנראה שלא. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, השתתף היום (שלישי) בדיון של השדולה להתחדשות יהודית בכנסת, בנושא פתיחת מרכזי קניות בשבת, והביע נכונות לסגירת חלק מהעסקים בעיר.

“אני גדלתי ותפיסת עולמי היא שיום המנוחה הוא יום שאין בו מסחר ועבודה, אני מקבל בטבעיות שיום המנוחה במדינת היהודים הוא יום השבת ולא יום אחר. יהודי אני”, הבהיר חולדאי.

חולדאי הציע פיתרון למצב הקיים: “אני מציע לפעול באומץ, לבחון את המצב הקיים ולגבש אמנה חברתית בה נסכים על כך שבשבת לא יתקיים מסחר בכלל ואפילו קניונים יהיו סגורים, מנגד התחבורה הציבורית תפעל ויפתחו קיוסקים ומרכולים במתכונת שבת. כך נדאג שיום השבת יהיה יום מנוחה לכולם.

“ההסדר הזה עדיף לטעמי מתרבות הקניות שהתפתחה כאן בשבתות ואיננה ראויה במדינת היהודים כפי שהיא כיום. איזון כזה ראוי ונכון והוא משקף בעיני גם את הערכים ‘התל אביביים’. אבותיה המייסדים ופרנסיה של תל אביב ידעו לאורך כל הדורות ליצור בה הוויה יהודית-עברית חדשה בתמהיל המתאים עצמו לרוח התקופה”.

ראש העיר ציין: “לצד התפילות בבתי הכנסת בשבת יוסד ‘עונג שבת’ של ביאליק. הותרה פתיחת בתי הקפה, התיאטרונים, בתי הקולנוע וגם סופקו שירותי הצל בחוף הים”.

עורך הדין דוד שוב, שהוביל בשנים האחרונות במישור המשפטי את המאבק של בעלי העסקים הקטנים כנגד פתיחת העסקים בעיר בשבת, מגיב בשיחה עם חרדים 10: “אנו מציעים למר חולדאי שלפני פרסום רעיונות ודברי הגות על אופי יום המנוחה השבועי, שיאכוף את החוק בתל אביב, אשר מופר בריש גלי מדי שבת, תוך ביזוי מוחלט של החלטות בתי המשפט.

“עם זאת אנחנו שמחים לשמוע שמר חולדאי נגד מסחר בקניונים. עמדה זו מוזרה לנו, משום שמר חולדאי עצמו הוביל בשנה האחרונה פתיחת שלושה קניונים בתל אביב בימי המנוחה.

“אנו מצפים שהפעולה הראשונה שיעשה בעקבות דבריו אלו, תהא נקיטת הליכי אכיפה נגד המסחר בקניונים בשבתות ומועדי ישראל”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות