משרד החינוך פרסם המכרז החדש למנהל המחוז החרדי • מי בעל הסיכויים?

פרסום ראשון • מאיר שמעוני הולך הביתה: במכתב ששיגרה הנהלת משרד החינוך לעובדים נכתב: "ברצוני לעדכנכם על פרסום חוברת מכרזי פיקוח שיפורסמו מחר בעיתונות היומית. התאריך האחרון להגשת הבקשות למכרזים: יום חמישי, כ"ח בכסלו"
יוני גרין
י"ד כסלו התשע"ו / 26.11.2015 13:39

הספירה לאחור החלה: היום (חמישי) פורסם על ידי משרד החינוך המכרז לתפקיד מנהל המחוז החרדי.

במכתב ששיגר המשרד לעובדים נכתב: “ברצוני לעדכנכם על פרסום חוברת מכרזי פיקוח משולבים מס’ 4/2015 שיפורסמו מחר בעיתונות היומית. התאריך האחרון להגשת הבקשות למכרזים: יום חמישי, כ”ח בכסלו תשע”ו, 10 בדצמבר 2015”.

המשמעות: מאיר שמעוני, מנהל מחוז ירושלים, וממלא מקום מנהל המחוז החרדי – שהפך ל’סמרטוט אדום’ עבור ראשי הסמינרים החרדיים – יאלץ ממש בקרוב לפנות את מקומו.

המרכז יצא לדרך לאחר שנשיאת בית הדין האזורי בירושלים, השופטת דיתה פרוז’ינין, אישרה לפני יותר משבועיים את המכרז לתפקיד מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך, וקבעה כי גם חרדים יוכלו להתמודד על התפקיד.

בית הדין האזורי התייחס לעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון נגד משרד החינוך ונציבות שירות המדינה, בבקשה כי יורה על ביטול המכרז לתפקיד מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך ועל פרסום מכרז אחר תחתיו. זאת, בשל תנאי הסף אשר נקבעו במכרז זה, ואשר לטענת התנועה לאיכות השלטון נמוכים מן המקובל במכרזים מסוג זה.

התנועה טענה, כי המכרז לא כלל דרישה להשכלה פדגוגית, להשכלה אקדמית של תואר שני ודרישה לניסיון בניהול מערכת חינוכית – דרישות סף במכרזים מקבילים שמנהל משרד החינוך לתפקידי ניהול ופיקוח בכירים בדרגה זו.

בית הדין האזורי לעבודה, כאמור, אישר את תנאי המכרז, תוך שהשופטים קובעים שיש לאפשר למועמדים חרדים להתמודד לתפקיד מנהל המחוז: “שוכנענו כי תנאי הסף שנקבעו במכרז סבירים בשים לב לדרישות התפקיד, ומתוך כוונה לאפשר גם למועמדים מתוך המגזר החרדי להגיש מועמדות למכרז”.

במקביל הכריז ‘איגוד הסמינרים’ על מלחמה רשמית כנגד מנהל מחוז חרדי, תוך הצבת דרישה למנות מנהל אחר תחת מאיר שמעוני, המכהן כיום בתפקיד.

ביום שני השבוע ,לאחר ישיבה משותפת שקיימו חברי הכנסת של יהדות התורה עם ‘איגוד הסמינרים’, במהלכה הוצגה ביקורת נוקבת על התערבות המחוז החרדי במשרד החינוך בתכנים של הסמינרים החרדיים ובקבלת התלמידות, פירסמו חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך של מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה את החלטותיהם, נגד כל שיתוף פעולה עם משרד החינוך.

גורמים באיגוד הסמינרים אומרים, כי מנהל מחלקת החינוך של עיריית ביתר עלית, הרב ישראל תיק, שעומד להתמודד על התפקיד, הוא בעל הסיכוניים הטובים לזכות, שכן הוא עומד בקריטריונים של תנאי המכרז, והוא גם מקובל על כל הסיעות החרדיות – דגל התורה, אגו”י וש”ס.

יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, הגיב: “אפשר לומר מה שרוצים על מאיר שמעוני, העובדות מדברות: 1000 בנות משובצות בסמינרים ולא ממלאות כריות בדמעות. לא ראינו שהסמינרים התמוטטו…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות