דאע”ש חושף: “זו הפצצה שהפילה המטוס הרוסי בסיני”

ארגון הטרור 'המדינה האיסלאמית' שחרר היום תצלום בו נראית לכאורה הפצצה שהוטמנה במטוס • אתמול הודיע ראש מערך הביטחון הפדרלי הרוסי לנשיא פוטין כי ללא ספק פעולת טרור היא שהובילה להתרסקות המטוס בסיני
דוד ליבוביץ
ו' כסלו התשע"ו / 18.11.2015 17:50

ארגון הטרור דאע”ש, שלקח אחריות על הפלת המטוס הרוסי בחצי האי סיני, הוסיף היום (רביעי) הוכחה לדבריו כשפרסם צילום של מטען הנפץ, שהוכן ככל הנראה מפחית שתייה (שוופס בטעם אננס) והוטמן בתא הנוסעים של המטוס.

במגזין האינטרנטי השבועי ‘דאביק’ של ארגון הטרור, הופיעה תמונה שבה מציג לכאורה הארגון את הפצצה: פחית ‘שוופס גולד’ צהובה וחוטים, שבעזרתם הרכיב לכאורה את הפצצה המאולתרת.

על פי החקירה, פצצה מאולתרת במשקל של כ-1.5 קילוגרמים התפוצצה על סיפון המטוס והיא זו שהובילה להתרסקותו ב-31 באוקטובר. בהתרסקות נספו כל 224 הנוסעים ואנשי הצוות.

עוד עולה מפרטי החקירה כי פחית חומר הנפץ הוטמנה באזור מחלקת הנוסעים ולא בתא המטען כפי שסברו תחילה.

אתמול הודיע ראש מערך הביטחון הפדרלי הרוסי לנשיא פוטין כי פעולת טרור היא שהובילה להתרסקות טיסת מטרוג’ט שיצאה משארם א-שייח’ בחצי האי סיני בחודש שעבר.

“מה שמסביר את התרסקות המטוס באוויר זה הפיזור הגדול של חלקי גוף המטוס”, צוטט ראש מערך האבטחה. “שברי המטוס מפוזרים על פני כמה קילומטרים של המדבר. זה כתוצאה מהתפרקות באוויר”.

הנשיא הרוסי פוטין הודיע כי ארצו תגיב בחומרה למתקפת הטרור: “הוריתי לכוחות המיוחדים למצוא אותם. הפעולות הצבאיות בסוריה יתחזקו בצורה כזו, שהמחבלים יבינו שהגמול הוא בלתי נמנע”.

השלטונות בקהיר עצרו אתמול שני עובדים של נמל התעופה בשארם א-שייח’ בחשד שסייעו להטמנת הפצצה במטוס של חברת ‘מטרוג’ט’, אם כי הודעה רשמית על ‘פצצה במטוס’ עדיין לא יצאה ממצרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות