הסתיים המצור על הדירה בפריז: שבעה חשודים נעצרו

שבע שעות של מצור וחילופי אש כבדים בין המחבלים לכוחות הביטחון הצרפתיים הגיעו לסיומן • במהלך הפשיטה נהרגו שני מחבלים ושבעה נעצרו • מן המידע שהגיע למשטרה עלה כי ה'מח', אבו-עוד, שוהה בדירה אך לפי שעה לא ידוע מה עלה בגורלו
אליעזר היון
ו' כסלו התשע"ו / 18.11.2015 14:52

לאחר 7 שעות של מצור וחילופי אש כבדים בין השוטרים למחבלים שהתבצרו בדירת מגורים, הודיעו כוחות הביטחון הצרפתיים כי המצוד הסתיים. בסך הכל נהרגו שני מחבלים ונעצרו שבעה נוספים.

עם זאת, חרף המידע כי ה’מח’ מאחורי הפיגועים – עבד אל חמיד אבו-עוד, שוהה בדירה, עדיין לא ברור האם אכן נלכד או נפגע בפעולה, ואם בכלל היה במקום.

התובע הראשי של פריז מסר הודעה: “מצלמות אבטחה, האזנה לשיחות טלפון ועדויות נוספות הובילו אותנו למסקנה שהמוח מאחורי מתקפת הטרור נמצא בבניין. בעקבות המידע הגיעו למקום כוחות גדולים והמבצע החל בשעות הלילה המאוחרות”.

במהלך הפשיטה שערכו כוחות היחידה המיוחדת של משטרת צרפת בשכונת סן דניס שבצפון פריז, פרבר הממוקם ליד אצטדיון הכדורגל סטאד דה פראנס, במצוד אחר “המוח” עבד אל-חמיד אבאוד שעמד מאחורי סדרת פיגועי הטרור בליל, נהרגו כאמור, שני מחבלים, ונעצרו שבעה חשודים, כאשר שלושה מהם נתפסו בדירה ושניים נוספים, גבר ואישה, שנעצרו מחוץ לדירה וככל הנראה סייעו למחבלים. לאחר מכן עצרה המשטרה שני בני אדם נוספים, בחשד כי למעורבות בפיגועי יום שישי.

לפי הדיווחים, לפחות ארבעה שוטרים נפצעו.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, המבוקשים שהתבצרו בדירה התכוונו לבצע פיגוע תופת בלה-דפאנס, מרכז העסקים המרכזי של העיר פריז.

הפשיטה של כוחות המשטרה על הדירה החלה בסביבות השעה 5:30 (שעון ישראל). התושבים נקראו להסתגר בבתיהם, בעוד הכוחות כתרו את האזור. ראש העיר הודיע כי התחבורה הציבורית הופסקה זמנית ושהיום לא יתקיימו לימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות