צרפת מגיבה לפיגועים: מתקפה נרחבת נגד דאע”ש בסוריה

עשרה כלי טייס של חיל האוויר הצרפתי ביצעו מתקפה נרחבת כנגד בסיסי ומרכזי דאעש בשטח סוריה • שרי ההגנה של צרפת וארצות הברית סיכמו ביניהם על שיתוף פעולה במלחמה כנגד ארגון 'המדינה האיסלאמית'
חיים טוויל
ד' כסלו התשע"ו / 15.11.2015 23:37

צרפת מגיבה: אחרי גל הטרור בפריז תקפו הערב (ראשון) מטוסים צרפתיים עשרות תקיפות נגד יעדי ארגון דאע”ש בא-רקה, שבצפון סוריה.

על פי הדיווח שנמסר ממשרד ההגנה של צרפת, חיל האוויר הצרפתי הפגיז באופן מאסיבי כ-30 מטרות של ארגון דאע”ש בעיר שנחשבת לבירתו. לא ידוע על נפגעים בזירות שהותקפו.

בתקיפה השתתפו עשרה מטוסים, והם הטילו עשרים פצצות.

היעדים שהופגזו: מרכז פיקוד ושליטה, מרכז גיוס לוחמים ומחנה אימונים של דאעש – כולם בא-קרה. בנוסף הופצצו אצטדיון, מוזיאונים ומשרד ממשלתי.

המתקפה בסוריה מגיעה לאחר הערכות כפי שדווח בניו יורק טיימס, כי ארגון המדינה האסלאמית ככל הנראה סייע בתיאום ובהוצאה לפועל של המתקפה ולא רק היווה מקור השראה.

בסדרת ארועי הטרור בפריז נהרגו 132 בני אדם ועוד עשרות נפגעו באורח אנוש.

נשיא צרפת הולנד הכריז כי דאעש פתח במלחמה עם צרפת: “זהו מעשה שפירושו מלחמה, שתוכנן ואורגן בקפידה מחוץ לצרפת ובשיתוף פעולה עם גורמים בתוכה”.

בצרפת ובארצות הברית הכריזו היום על מלחמה משותפת בארגון המדינה האיסלאמית. בין שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר לעמיתו הצרפתי ז’אן-ייבס לה דריאן, נערכה שיחת טלפון בה הוסכם על שיתוף הפעולה.

“הם הסכימו על הצעדים שצבאות ארצות הברית וצרפת צריכים לנקוט כדי להגביר את שיתוף הפעולה במערכה נגד דאעש”, מסר דובר הפנטגון פיטר קוק.

לדבריו, “קרטר הדגיש את מחויבותה של ארצות הברית לתמוך בצרפת ולפעול יחד כדי להבטיח ש’המדינה האיסלאמית’ תובס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות