שבת מתוחה בפריז: “אנחנו מפחדים שהטרוריסטים ימשיכו עם יהודים”

בראיון לחרדים 10 אומר חזן בית הכנסת הגדול בפריז: "השארנו היום את דלת בית הכנסת נעולה. יצאנו מהדלת האחורית" • "יש הרגשה שעדיין קורה משהו, שהטרוריסטים ימשיכו, ואולי הפעם עם יהודים" • "שר הפנים הבטיח לתגבר משמעותית את האבטחה הקיימת סביב ובתוך המוסדות היהודיים"
אליעזר היון
ב' כסלו התשע"ו / 14.11.2015 19:14

שבת מתוחה על עברה על יהודי פריז, בעקבות סדרת הפיגועים שארעה אמש, בה נרצחו 128 בני אדם, ומאות נוספים נפצעו.

“שמעתי על זה אתמול בלילה מחבר”, אומר החזן הראשי של בית הכנסת הגדול בפריז, אהרן היין. “נעלנו את הדלתות ולא יצאנו מהבית. הבוקר הגענו לבית הכנסת ובתחילה כמעט לא הגיעו מתפללים, היינו שלושה אנשים, בהמשך הגיעו יותר אנשים, אך בסך הכל היו כארבעים אנשים”.

היין מספר כי בקהילה היהודית יש חשש שסדרת הפיגועים עדיין לא הסתיימה. “יש כל הזמן סירנות של משטרות ומכבי אש ברחובות. נראה שקורה משהו. יש בנו פחד שאולי הפיגוע הבא יהיה כנגדנו, נגד היהודים”.

בין הקולות שנשמעו בקהילה היהודית היום, היו כאלו שקישרו בין סימון המוצרים מן התנחלויות, לפיגועים שאירעו היום. “היו יהודים שאמרו, הנה העונש, הם רוצים להתייחס אלינו כמו אל נאצים, שדרשו לשים טלאי של מגן דוד, הגיעו המוסלמים והוכיחו להם שאין כל קשר ליהודים, הטרור הוא נגד אירופה, לא נגד היהודים”.

בבית הכנסת ‘נחלת יהושע’ שבפריז, הממוקם קילומטרים ספורים מהתיאטרון בו טבחו אמש המחבלים, התוודעו רק הבוקר המתפללים למה שארע במהלך הלילה.

“זו הייתה הפתעה מוחלטת, אנחנו בחוסר וודאות”, סיפר לאתר וואלה אברהם בוקובזה ממתפללי בית הכנסת, שהוסיף כי למרבה ההפתעה לא היתה כל אבטחה ליד בית הכנסת. “מה שקרה הוא שכלל הנראה יצאה הנחיה שאסור לאנשים להתקהל וככל הנראה, המשטרה המקומית שיערה שאנחנו לא נגיע הבוקר להתפלל.

“אבל בגלל השבת, לא היה לנו מושג מה קרה בכלל. לא שמענו שום פיצוץ או אמבולנסים”, אמר. “הבוקר הלכנו לבית הכנסת ובדרך כלל בבוקר הכיכר הלאומית פה מלאה בשווקים וקונים. הבוקר הכול היה סגור. אז הבנו שכנראה משהו קורה”.

מתפללי בית הכנסת סיפרו כי מיד לאחר מכן הגיעו שוטרים חמורי סבר שבחנו כל עובר אורח חשוד. “השארנו היום את דלת בית הכנסת נעולה. פתחנו רק אחרי שמישהו דפק, היום אתה כבר לא יודע מה באמת יכול לקרות. אנחנו ממש באפלה בגלל השבת ואין לנו מושג מה קורה”, אמרו.

הרב משה לוין, מנכ״ל ׳ועידת רבני אירופה׳, רבה של הז׳נדרמה הצרפתית ומזכירו של הרב הראשי לצרפת ונשיא עמית של ׳ועידת רבני אירופה׳, הרב חיים קורסיה מסר בשם הרב והקהילה היהודית בצרפת את התגובה הבאה:

״הקהילה היהודית בצרפת כמו כל יהודי העולם מהלם ובזעזוע עמוק נוכח הטבח האיום באזרחים מכל הדתות שאירע בליל שבת. ליבנו עם המשפחות השכולות ואנו מאחלים רפואה שלמה ומהירה לפצועים.

״שוחחתי הערב עם שר הפנים, ברנרד קזנוב שהבטיח לתגבר משמעותית את האבטחה הקיימת סביב ובתוך המוסדות היהודיים במדינה.

״יש עדיין טרוריסטים המסתובבים חופשי והנחיית כוחות הביטחון לאזרחי פאריס להישאר בבתים ולצאת רק למקרים דחופים. זאת מלחמה!

“רבינו בחיי אומר: כשיש חושך עלינו להגביר את האור. ביקשנו מכוחות הביטחון לאפשר לנו לקיים הערב מלוה מלכה שתוכננה באחד מהמרכזים היהודיים בפרברי פאריס ובכוונתי, בתאום עם כוחות הביטחון, לקיים עצרת תפילה וזעקה מחר בערב בבית הכנסת הגדול של פאריס”.

 להבדיל מסדרת הפיגועים האחרונה בפריז שארעה לפני כשנה, לא ידוע בשלב זה על ישראלים או יהודים שנרצחו באירועים אמש.

בפיגוע שארע במרכול היהודי בפריז ב- 9 בינואר 2015. השתלט טרוריסט מוסלמי על ה’היפר כשר’ ברובע ה-12 בפריז בירת צרפת. במהלך הפיגוע נלקחו בני ערובה, וארבעה מתוכם נרצחו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות