הקונצרט של ירושלים: גדולי החזנים עם התזמורת הסימפונית • גלריה

'קלאסיקות, ברודווי וחזנות': בפעם השביעית התקיים השבוע קונצרט החזנות השנתי והיוקרתי של 'אמונה ירושלים', באולם הקונצרטים בתיאטרון ירושלים, בהשתתפות גדולי החזנים בארץ ובעולם • צפו בגלריית תמונות מהקונצרט ומאחורי הקלעים
שלמה בן חיים
א' כסלו התשע"ו / 13.11.2015 12:59

בפעם השביעית התקיים השבוע קונצרט החזנות השנתי והיוקרתי של ‘אמונה ירושלים’, באולם הקונצרטים ‘הנרי קראון’ בתיאטרון ירושלים.

בקונצרט השתתפו גדולי החזנים בארץ ובעולם: סיימון כהן, חיים דוד ברסון, דניאל כלטוב, אברימי קרשנבאום, ואליהם הצטרפו הכנר גבריאל שוראקי ונער הפלא איתמר חג’בי, בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים ומקהלתו של ריצ’רד שביציון – ‘רמתיים’, בניצוחו של מאסטרו אלי יפה.

הקונצרט, שהפך עם השנים לפרויקט הדגל של החזן סיימון כהן, נודע כאחד הקונצרטים היוקרתיים במוזיקה היהודית בישראל.

ימים ספורים לפני הקונצרט חזר כהן משהות של שבועיים בלונדון – שם הופיע באירועים שונים, תפילות שבת וחופות יוקרתיות.

בשיחה עמו הוא מספר: “גם הפעם הצלחנו להפיק קונצרט ייחודי ששילב את מיטב האמנים והסגנונות. זכיתי להוביל את הדבר הנפלא הזה למען ארגון ‘נשות אמונה’ בירושלים. למרות מחירי הכרטיסים הגבוהים – כל הכרטיסים נמכרו. אני שמח שהצלחנו להביא לירושלים מוסיקה יהודית איכותית שנותנת ביטוי אמיתי לרפרטואר החזני מכל הדורות בשילוב סגנונות שונים נוספים”.

הקונצרט התמקד ב’קלאסיקות, ברודווי וחזנות’ ושילב בתוכו מגוון רחב של רפרטואר, מחזנות ועד אופרה, מירושלים ועד ברודווי, והכל בהרמוניה מוזיקלית יוצאת דופן עם החזנים, האמנים והתזמורת הסימפונית ירושלים, ובשילוב מחיאות הכפיים הבלתי פוסקות של הקהל הרב באולם.

בין הביצועים הרבים שבוצעו בערב הבלתי נשכח, בלטו היצירות: הללו את ה’ של תלמוד, לפיכך של ישראל שור, כי המצווה של גרין, שמע ישראל של לייבלה גלנץ. כמו כן בוצעו, א’ לוצבן לא סטללה של פוצ’יני, ווה פניסיארו של ורדי.

• צילום: קובי הר צבי, הפקה: יעקב גרודקה

 לחוויית גלישה – לחצו על תמונה וגלגלו באמצעות העכבר או החיצים:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות