פרסום ראשון: מנהל המחוז החרדי הולך הביתה • ביה”ד: לאפשר לחרדי להתמודד

איך קרה שביה"ד האזורי בירושלים ו'איגוד הסמינרים' קיבלו החלטה זהה על מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך ממש באותו יום? • השופטת קבעה: לאפשר למועמדים חרדים להתמודד במכרז לתפקיד • מנהלי הסמינרים החליטו: נפסיק לשתף פעולה עם המנהל הנוכחי של המחוז
יוני גרין
כ"ט חשון התשע"ו / 11.11.2015 10:37

האם ימיו של מאיר שמעוני בתפקיד מנהל המחוז החרדי ספורים? ובכן, אם לשפוט לפי החלטת נשיאת בית הדין האזורי בירושלים ו’איגוד הסמינרים’, שקיבלו החלטה דומה באותו יום – התשובה כנראה חיובית.

בהשגחה פרטית אישרה שלשום, יום שני, נשיאת בית הדין האזורי בירושלים, השופטת דיתה פרוז’ינין, את המכרז לתפקיד מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך ולפיו גם חרדים יוכלו להתמודד על התפקיד, כשבמקביל התקיימה ישיבה של ‘איגוד הסמינרים’ עם ועדת רבנים וחברי הכנסת של יהדות התורה, בה הוחלט להכריז מלחמה כנגד מנהל מחוז חרדי ולדרוש מנהל אחר תחת מאיר שמעוני, המכהן כיום בתפקיד.

בית הדין האזורי התייחס לעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון נגד משרד החינוך ונציבות שירות המדינה, בבקשה כי יורה על ביטול המכרז לתפקיד מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך ועל פרסום מכרז אחר תחתיו. זאת, בשל תנאי הסף אשר נקבעו במכרז זה, ואשר לטענת התנועה לאיכות השלטון נמוכים מן המקובל במכרזים מסוג זה.

לטענת התנועה, המכרז לא כלל דרישה להשכלה פדגוגית, להשכלה אקדמית של תואר שני ודרישה לניסיון בניהול מערכת חינוכית – דרישות סף במכרזים מקבילים שמנהל משרד החינוך לתפקידי ניהול ופיקוח בכירים בדרגה זו.

בית הדין האזורי לעבודה, כאמור, אישר את תנאי המכרז, תוך שהשופטים קובעים שיש לאפשר למועמדים חרדים להתמודד לתפקיד מנהל המחוז: “שוכנענו כי תנאי הסף שנקבעו במכרז סבירים בשים לב לדרישות התפקיד, ומתוך כוונה לאפשר גם למועמדים מתוך המגזר החרדי להגיש מועמדות למכרז”.

אלא שבדרך פלא גם ‘איגוד הסמינרים’ התכנס באותו יום לדיון חירום עם ועדות הרבנים לענייני חינוך שעל ידי מועצות גדולי התורה וחברי הכנסת של יהדות התורה.

בדיון נאמר, כי המחוז החרדי במשרד החינוך ממשיך לפעול בקדנציה הנוכחית במתכונת ההתנכלות הקשה וההתערבות הבוטה בחינוך החרדי, כפי שהתווה שר החינוך הקודם שי פירון, “כאילו לא התחלפה הממשלה”.ראשי הנהלת ‘איגוד הסמינרים’ הודיעו בדיון כי יפסיקו לשתף פעולה עם המחוז החרדי של משרד החינוך.

הם קבעו כי “פירון עזב, אבל המצב רק החמיר. אנחנו חשים שלוקחים מאיתנו את העצמאות ומתערבים לנו בתכנים”.

המנהלים קראו לפרק את המחוז החרדי, בטענה שהוא מתנכל למוסדות גם בנושא התקציבים והביקורות וגם בניסיון להתערבות בתכנים. “הגענו לקו האדום, לא נסכים שיתערבו לנו יותר”.

חברי הכנסת הודיעו כי יתמכו במנהלי הסמינרים ויעניקו גב לאיגוד הסמינרים, במאבק מול המחוז החרדי.

כעת הספירה לאחור רק החלה: מאיר שמעוני, הנמצא על תקן מנהל מחוז ירושלים זה שנים, ועל תקן מ”מ מנהל המחוז החרדי, יאלץ לפנות בקרוב את מקומו, כשהוא משאיר רושם של מי שהתנכל לציבור החרדי וכמי שמונה לתפקיד על ידי פירון מ’יש עתיד’.

האם אכן ימונה מנהל מחוז חרדי? ימים יגידו.

המחוז החרדי במשרד החינוך

המחוז החרדי במשרד החינוך

המחוז החרדי במשרד החינוך

המחוז החרדי במשרד החינוך

המחוז החרדי במשרד החינוך

המחוז החרדי במשרד החינוך

המחוז החרדי במשרד החינוך

המחוז החרדי במשרד החינוך

המחוז החרדי במשרד החינוך

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה מתנכל. חבל הוא היה מנהל מצוין ועזר לאפליה
    11/11/2015 23:44
    אסתי
  1. המגעילה של מנהלי הסמינרים
    יש לו זכויות
    בן אדם ישר
    קיצץ אותם כפי שמגיע להם