“בושה וכלימה לכנסת”: הח”כים אישרו לעצמם עוד 1000 ש”ח בחודש

שלי יחימוביץ: "ההחלטה להשאיר את ההעלאה המופרזת בשכר הח"כים על כנה למעט שינוי קוסמטי עלוב ומגוחך, היא בושה וכלימה לכנסת ולח"כים" • לפיד: "בושה שחברי הכנסת מתעקשים להמשיך לקבוע את השכר של עצמם"
יוני גרין
כ"ח חשון התשע"ו / 10.11.2015 14:28

ועדת הכנסת דנה היום (שלישי) בדרישת חברות הכנסת יעל גרמן יש עתיד ושלי יחימוביץ’, לדחות את העלאת השכר האוטומטית שאמורה להתבצע במשכורות הח”כים בחודש ינואר הקרוב, ולבטל למעשה את הצמדת שכר חברי הכנסת לשכר הממוצע במשק.

כיום חברי הכנסת משתכרים ‭40,029‬ שקלים ברוטו בחודש.

בניגוד להמלצות הוועדה הציבורית לשכר הח”כים, הצביעו חברי הכנסת בוועדת הכנסת בעד העלאה שכרם בסכום שנע בין 700 ל-1,400 שקל בחודש.

לפי הצעת יו”ר ועדת הכנסת דוד ביטן, ינוכה מן ההעלאה אחוז אחד, המשקף את עליית שכר המינימום. 11 חברי כנסת תמכו בהצעה וארבעה חברי כנסת התנגדו. משמעות ההחלטה היא כי המלצת הועדה הציבורית, להקפיא את שכר הח”כים עד תום הדיונים בנושא לא התקבלה, ושכרם יעלה החל בחודש ינואר.

ח”כ יחימוביץ’ אמרה: “ההחלטה להשאיר את ההעלאה המופרזת בשכר הח”כים על כנה למעט שינוי קוסמטי עלוב ומגוחך היא בושה וכלימה לכנסת ולח”כים, אלא שלמרבה הצער נראה שהבושה אבדה כליל. חבל שהח”כים שנאבקו בחרוף נפש על העלאת שכר של אלף ש”ח בחודש שעה ששכרו של הציבור נשחק ונפגע – לא מוצאים את העוז ותעצומות הנפש להילחם כך עבור האינטרס הציבורי.

“היום אני מתביישת להיות חברה במועדון של שומרי השמנת לעצמם. לצערי צפינו היום בועדת הכנסת במחזה מחפיר שבו הוסיפו מקצת הח”כים חטא על פשע ותקפו את נציג הועדה הציבורית לקביעת שכר הח”כים בשל המלצתם לח”כים לוותר על העליה המתוכננת”, הוסיפה.

ח”כ יאיר לפיד, שחברי מפלגתו ב”יש עתיד” תורמים את ההעלאה האחרונה שקיבלו בינואר 2015, הבטיח כי המפלגה תמשיך להיאבק למען שינוי שיטת קביעת שכר חברי הכנסת.

“זו בושה שחברי הכנסת מתעקשים להמשיך לקבוע את השכר של עצמם. היום היתה ההזדמנות לעשות את הדבר הראוי ביותר – ליישם את המסקנות של הוועדה של חיים לוי ולקבוע שחברי הכנסת יוציאו מידם את העלאת השכר. אנחנו נמשיך להילחם כי זה בלתי נסבל וזה שערורייתי, שאנשים פה לא גומרים את החודש וחברי הכנסת מעלים לעצמם את השכר”, אמר לפיד.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: “הדיון שנערך בוועדת הכנסת היה הכל, למעט ענייני. למרבה האכזבה, משחקי הכוח בין הקואליציה לאופוזיציה שלטו בשיח – לא הסוגיה עצמה ולא אינטרס הציבור. מנכ”ל התנועה לאיכות השלטון הביע בפני הוועדה את עמדת התנועה והדגיש את האבסורד בכך שחברי הכנסת קובעים לעצמם את השכר. לצערנו רוב חברי הכנסת לא הבינו את המשמעות הציבורית, שהלכה למעשה הם הופכים את הוועדה הציבורית לריקה מתוכן. אנו נמשיך להילחם לתיקון האבסורד ולקידום האיכות הכה-חסרה בשלטון.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות