ה-CNN: ישראל יירטה שיחות והעבירה המידע על הפצצה

לפי הדיווח, המודיעין הישראלי יירט תמלילי שיחות בין פעילי דאע"ש בחצי האי סיני והעביר אותם לארה"ב ולבריטניה • על פי הערכות בבריטניה פעילי הטרור גויסו לשורות דאע"ש ועברו אימונים בסוריה • מממצאי הקופסה השחורה של המטוס הרוסי עולה כי נשמע רעש פיצוץ לפני ההתרסקות
דוד ליבוביץ
כ"ו חשון התשע"ו / 08.11.2015 21:02

מי דיווח לארצות הברית ובריטניה כי המטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני, נשא פצצה שגרמה להתרסקות?

רשת CNN מדווחת הערב (ראשון) מפי גורמים אמריקנים, כי ישראל היא שהעבירה את המידע המשמעותי.

ישראל, כך על פי הגורמים האמריקנים, היא זו שהעבירה תמלילי שיחות של אנשי דאע”ש בחצי האי, שיורטו.

המידע, שהועבר לארצות הברית ולבריטניה, הוא זה שגרם לשינוי בתפיסת החקירה ולקביעה באופן כמעט מוחלט בשלב הזה, כי מדובר בפיגוע טרור.

יודגש כי עד כה לא פורסם מידע מוסמך ואמין בנושא מהחקירות שמקיימות הרשויות במצרים.

בעיתון ה’דיילי סטאר’ הבריטי נטען היום כי על פי גורמים מודיעין, מי שתכנן ואולי אף ביצע את פעולת הטרור הם מוסלמים ממוצא בריטי שהצטרפו לשורות דאע”ש. “בדיקה מעמיקה של הקלטת השיחה, הצליחה למצוא בין החוגגים אנשים שמדברים במבטא בריטי, המתאים לתושבי לונדון ובירמינגהם”.

כעת מתברר כי היירוט נעשה על ידי ישראל.

התקשורת הבריטית מספרת כי על פי הערכות, פעילי הטרור גויסו לשורות דאע”ש ועברו אימונים בסוריה. חלקם בעלי רקע באלקטרוניקה וייתכן שייצרו פצצות עבור ארגון הטרור. ייתכן שאחת מהן הוטמנה במטוס “מטרוג’ט” זמן קצר לפני שהמריא מנמל התעופה בשארם א-שייח’.

ההתרסקות שארעה בשבת שעברה גבתה את חייהם של 224 נוסעים ואנשי צוות. מממצאי הקופסה השחורה עולה כי נשמע רעש פיצוץ לפני ההתרסקות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות