שייח’ סלפי בכיר בירדן הפתיע: אסור להרוג יהודים – זו בגידה

השייח' עלי חלבי, הנחשב לאחד הבולטים בירדן, פסק כי בעת מלחמה מותר להרוג יהודים, אך "אם הוא סומך עליך ונותן לך כסף וחשמל - האם תבגוד בו גם הוא יהודי?" • הפסק עורר סערה בעולם המוסלמי
אליעזר היון
כ' חשון התשע"ו / 02.11.2015 14:13

ניצנים של מתינות דתית בירדן? לא בדיוק שייח’ סלפי (תנועה סונית קיצונית באיסלאם) בירדן פרסם פסק הלכה לפיו חל איסור על רצח יהודים.

השייח’ עלי חלבי הסביר כי הריגת יהודים שלא במצב מלחמה מהווה בגידה: “אם מישהו נותן לך מזון וחשמל, ואתה עובד אצלו ולוקח את כספו – האם תבגוד בו גם הוא יהודי?”

לדברי השייח’ – שפורסמו ברשתות החברתיות – ניתן להרוג יהודים רק במצב של מלחמה, אך בכל מצב אחר בו ”אתה סומך עליו והוא סומך עליך – אסור לך לבגוד בו”.

השייח’  – האחראי על מרכז האימאם אל-אלבני למחקר דתי בירדן, ונחשב למגיה הראשי של דברי מוחמד – נשאל האם חיילים הנושאים נשק מותרים בהריגה והשיב כי אם החייל המחזיק נשק לא הורג כל מוסלמי שהוא רואה, אסור להרגו.

הוא גם סיפר ששמע כי היהודים לא הורגים באופן יזום פלסטינים: “אני לא חי בפלסטין אך לפי מה ששמעתי מי שלא תוקף – לא מותקף גם כן”.

“אינני בא להגן על היהודים השפלים”, הדגיש השייח’, “אך אי אפשר להתעלם מהמציאות. אם הם היו הורגים כל פלסטיני שהם פוגשים, אחינו לא היו נשארים שם והיו בורחים למדינות העולם”.

דבריו של השייח חלבי, הנחשב לאחד הבולטים בירדן, עוררו סערה בעולם המוסלמי, וגררו תגובות רבות, כאשר היו שתקפו אותו תוך שהם מפיצים סרטונים בהם נראים חיילי צה”ל “מוציאים להורג” פלסטינים, בטענה שהם מנסים לדקור חיילים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבל המנקה שירותים הזה עדיין קורה לגזע העליון שפלים.
    02/11/2015 15:32
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. וחוץ מזה גוי שהרג יהודי שלא בא סתם לרצוח אותו חייב מיתה.
    והוא גם המגיהה הראשי של כתבי הטבעאע הארכי רוצח אנס ופדופיל המגלומן מוחמר בן טרללילללללללללללללללללללללללה המכונה נביא השקר מוחמד החמדן כשמו של החמר כן הוא.
    מגיה ראשי של שטיות וכתבי רצח הנקרא חוראן.

  2. רגע, אם הוא שייח סלפי אז למה הוא לא מצלם את עצמו??...
    03/11/2015 10:29
    נון עין
  3. חה חה חה…
    חברים תרגעו , תנשמו עמוק תתפללו לה’ ותגידו לו תודה רבה על כל מה שיש…