סאטמר תשיק קמפיין בערבית נגד עליה להר הבית: “אסור לנו להחריש”

ארגון 'נטורנא' של חסידות סאטמר ישיק בימים הקרובים קמפיין בעיתונות הערבית ובמזרח ירושלים: "חרדים לא עולים להר הבית" • הבד"צ: "אנשים בלבוש חרדי עולים להר הבית, ואומות העולם חושבים בטעות כי שומרי תורה ומצוות ידם במעל, ועל כן ביותר צריך עתה לזרז ולפרסם הדבר"
יוסף גרינבוים
כ' חשון התשע"ו / 02.11.2015 00:45

ארגון ‘נטורנא’, המופעל על ידי חסידים מחצר סאטמר, עומד להשיק בימים הקרובים קמפיין פרסום בשפה הערבית לתושבי מזרח ירושלים ויו”ש הערבים, בו יוסבר כי על פי היהדות יש איסור חמור לעלות להר הבית ולכן החרדים אינם עולים להר.

בשבוע האחרון הופצו בריכוזי חסידות סאטמר עלון, הכתוב בשפת היידיש, המציג לציבור החסידים את הצורך בפעילות הסברה, כמו גם הצגת מידע נגד המתייבשים ביו”ש. בעלון נקראים החסידים לתרום למען קמפיין ההסברה בעיתונות הערבית ובחוצות מזרח ירושלים.

אחד מעסקני הארגון אומר לחרדים 10: “רבה של ירושלים, הגאון רבי חיים זוננפלד זצ”ל, פרסם בשעתו קריאה בערבית בה הסביר את האיסור ההלכתי לעלות להר הבית. כעת אנחנו ‘משחזרים’ את דבריו בקמפיין”.

לדבריו, הקמפיין יוצא לדרך על פי בקשת בד”צ העדה החרדית בירושלים.

נטורנא

בכרוז של הבד”צ, הקורא לתרום לקמפיין ההסברה בעיתונות הערבית, נאמר: “עתה באנו בדבר הצורך לפרסם בכל מקום שיהודים חרדים אין להם ענין וסיבה לעלות את הר הבית מקום מקדשינו שיבב״א. אדרבה איסור חמור הוא לנו וכבר בשנת זכר״ת גזרו גאוני קמאי נידוי וחרם בעובדא הידועה, ומאז שנת תשכ״ז פרסמו רבותינו הביד׳צ בראשות מארייהו דארעא קדישא זצוק״ל את האיסור החמור לעלות להר ונגוע בקצהו, ואף אנו כבר פרסמנו כמה וכמה פעמים את האיסור החמור הנ״ל.

“וק”ו חמור הדבר שאסור לנו להחריש כעת אשר אנשים בלבוש חרדי המתדמים לשומרי תורה ומצוות עולים להר הבית, ודין גרמא בנזקין אשר אומות העולם חושבים בטעות כי שומרי תורה ומצוות ידם במעל, ועל כן ביותר צריך עתה לזרז ולפרסם הדבר, ולהסיר רוח הלאומיות הפסולה הנושבת בעוז.

נטורנא

“ואולי בגין כך ימנעו שפיכות דמים אשר לצערנו הגדול נתרבו לאחרונה מי יתן ותחזור השלווה אל עיר וארה״ק והיה זה שכרכם”.

עסקני ארגון ‘נטורנא’ מקווים כי קמפיין ההסברה יפול על אוזניים קשובות ו”הערבים ישתכנעו שהיהדות החרדית מתנגדת  בתוקף לעלייה להר הבית”.

העלון שהופץ בחסידות (לצפיה נוחה – לחץ על עמוד וגלגל באמצעות העכבר או החיצים):

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה באמת מפריע לסאטמר
    02/11/2015 20:09
    ישראל אפל
  1. רבי יואל מסאטמר – כתב בספרו – שהדבר שהכי מפחיד אותו – זהו שביהמ”ק ייבנה – ע”י הציונים – לפני בוא המשיח,
    וכעת כשהחזון מתחיל להתקדם – אזי זה מעורר בהם פחד וחלחלה…,
    שהרי גם לשיטתם – אין כאן התגרות באומות – לאחר שהירדנים וארה”ב החליטו בעצה אחת עם ביבי – שהכניסה להר לפנה”צ – תהיה ליהודים בלבד !!!
    שזוהי בעצם – הכרזת כורש – 2015,