הרב יאשיהו פינטו: “אתם רוצים להרוג אותי? תעשו את זה יפה. מכובד”

שעות ספורות לאחר ששב לישראל, נשא הרב יאשיהו פינטו דרשה כואבת בפני תלמידיו: "אני אומר לכם, המצב של הרבנית לא פשוט, אנחנו אומרים לכם: הם דוחפים לאסון" • על הרדיפה: "בגלל שאני רב? בגלל שאני ספרדי? לקחו רב וכל היום מתעללים בו. יש לי סרטן, מה האכזריות הזאת?"
אליעזר היון
י"ז חשון התשע"ו / 29.10.2015 22:44

שעות ספורות לאחר שנחת בישראל מניו יורק, על פי הוראת בית המשפט העליון, נשא הערב (ליל שישי) הרב יאשיהו פינטו דרשה כואבת בפני תלמידיו ומעריציו  – והזהיר מפני אסון העלול לפקוד את רעייתו, הרבנית דבורה פינטו.

“הנפש שלנו מרגישה המון הכרת הטוב לספרי תהילים והמצוות שאתם עושים בעד המשפחה שלנו”, פתח הרב פינטו את הדרשה, אותה נשא בבית המדרש של ישיבת ‘שובה ישראל’ באשדוד.”עברתי ניתוח קשה ביותר, הייתי צריך להמשיך טיפולים, לא נתנו לנו.

“בראש השנה הרבנית הייתה בבית חולים. הם התעללו בה. הרופאים ביקשו להביא את הילדים להיפרד מהרבנית. מי נתן להם אישור להקליט אישה מסכנה וחולה? שמישהו יראה לנו שעשינו משהו רע, הודנו על משהו שלא עשינו רק בשביל להציל את הרבנית”.

להאזנה •  באדיבות: רדיו קול ברמה

הרב התייחס למה שהוא רואה כרדיפה של המשטרה והפרקליטות – ואמר: “בגלל שאני רב? בגלל שאני ספרדי? לקחו רב וכל היום מתעללים בו. יש לי סרטן, מה האכזריות הזאת? כולם יודעים שאם הייתי רוצה להישאר באמריקה הייתי נשארים – ואף אחד לא היה יכול להחזיר אותי. אבל אני לא בורח. מישהו חשב פעם שאנו אברח? אני אעזוב את הקהילה?”

“בהתחלה הם היו קוראים הרב יאשיהו יוסף פינטו, אחר כך הרב פינטו, בהמשך פינטו והיום מר פינטו”, אמר הרב וסיפר על מצבו, “בימים האחרונים אני בכאבי איוב, בייסורים קשים ביותר”.

פינטו

הרב פינטו הזכיר את הגאון רבי יורם אברג’ל זצ”ל והתייחס לסבל הנלווה לחקירת המשטרה: “הרב אברג’יל, שאהבנו אותו מאד, התקשר אלי באחד הימים ואמר לי: ‘הרב יאשיהו אני רוצה לחזק אותך, אחרי שעצרו אותי ושמו אותי שמונה ימים, ראיתי שאני כבר לא יכול יותר לחיות, הרגו אותי’. שנה אחר כך הוא נפטר.

“אנחנו, שלוש שנים מייסרים אותנו. אם שוחד שמדווחים לניצב אריה עמית ולניצב מנשה ארביב ולעמוס – זה שוחד? זה שוחד מעל הטבע. כמה שקרים אפשר לשקר?”

הרב המשיך: “אתם רוצים להרוג אותי? תעשו את זה יפה. בארגנטינה הורגים אדם בכלא, ואז מניחים רובה ליד ראשו ואומרים הוא התאבד…”

הרב פינטו התייחס לפרשת אפרים ברכה ז”ל ושאל: “אתם שולחים תלמיד להקליט את הרב שלו? 17 שנים את כל הסודות הרב יודע, הרבנית במצב קשה והוא היה מעודד אותה ומתקשר אליה 7 פעמים בכל יום, אותו אתם שולחים?”

ביחס למצבה של הרבנית, אמר הרב פינטו: “אנחנו אומרים לכם צדיקים, הם דוחפים לאסון. הרבנית במצב לא טוב. מספיק! לאיפה אתם רוצים להגיע. תניחו את הרבנית לנפשה, משעמם לכם? זה יגמר באסון”.

דבורה פינטופלאש90

בהתייחס למצבו הבריאותי אמר: “אומרים שאני לא חולה, תשלחו רופא תראו שאני חולה בסרטן, שיש לנו חור נקז בבטן.

“יש אנשים בדרום, מסכנים, שצריך לעזור להם, מי יתן להם כסף? אתם רוצים שלא יעזרו להם?  אנחנו עוזרים לאלמנות, לעניים, נותנים להם אלפי שקלים בכל חודש, מי יעזור להם?”

בסיום דבריו ביקש הרב פינטו מתלמידיו להתפלל עבורו ועבור הרבנית, ולשמש כנציגי הישיבה בכל מקום: “אין לי הרבה כח. היו תקופות שהיו הרבה כוחות, הייתי מדבר, לא יודע ועוד כמה… אנחנו מבקשים מכם תהיו הפה של הישיבה בכל מקום. תתפללו בעד הרבנית, בעדינו שנוכל להגדיל את הישיבה, להמשיך לשבת פה ולהגיד דברי תורה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד קורבן של החונטה
    29/10/2015 22:54
    ש
    • ציון   01/11/2015 18:43

      אנא רחמו עליו על משפחתו
      על ילדיו
      כל המציל נפש כאילו הציל עולם שלם

  1. ר ח מ נ ו ת צריך להתעורר מזה האכזריות הזאת
    30/10/2015 03:43
    איש
  2. שיראו לרב את חומרי החקירה מה זה פה אוגנדה????בושה למדינה חבל שהשקענו פה שישים שנה לריק