ח”כ אייכלר השווה את ‘נשות הכותל’ לנשות ‘המורביטאת’ – וחולל סערה

בדיון בוועדת החוץ והביטחון, אמר אייכלר: "נשות המורביטאת מקבלות כסף מהתנועה האסלאמית לחולל פרובוקציות בהר הבית, ואילו נשות הכותל מקבלות כסף מהרפורמים כדי לחולל מהומות בכותל" • נתניהו הסתייג - ואייכלר השיב: "הייתי חייב לומר את הדברים כדי שירשמו בפרוטוקול"
נחמן גור
י"ג חשון התשע"ו / 26.10.2015 14:13

ועדת חוץ ובטחון של הכנסת סערה הבוקר (שני) כאשר ח”כ ישראל אייכלר השווה את נשות הכותל לנשות המורביטאת –  פורעות ערביות הפעילות בהר הבית כדי למנוע עליית יהודים למקום.

היה זה כאשר אייכלר אמר: “נשות המורביטאת מקבלות כסף מהתנועה האסלאמית לעשות פרובוקציות ולמנוע מיהודים לעלות להר הבית, ואילו נשות הכותל מקבלות כסף מהרפורמים כדי לחולל מהומות בכותל המערבי”.

דבריו של אייכלר חוללו סערה בוועדה, וחברות הכנסת זהבה גלאון ושלי יחימוביץ’  גינו את דבריו בחריפות.

גם ראש הממשלה, שהופיע בפני הוועדה, התרעם על ההשוואה –  ואייכלר השיב לו: “זה לא מחייב אותך, אך כשאתה מדבר על מימון הנשים המחוללות מהומות בהר הבית, האמת חייבת להאמר מה שקורה בכותל”.

מנכ”ל התנועה הרפורמית הגיב: “גם ביום הזיכרון לרצח ראש הממשלה רבין, ממשיך חבר הכנסת אייכלר לשחרר דברי הסתה ושנאת אחים, תוך השוואת היהודים הרפורמים לתנועה האיסלמית הקיצונית.

“אנו שמחים שראש הממשלה וחברי כנסת נוספים הסתייגו מדבריו המכוערים של חבר הכנסת אייכלר, שמבקש להתחרות דווקא בשבוע זה עם ח”כ מוטי יוגב בתואר ‘המסית התורן'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שאפו תפסת 2 ציפורים במכה שנייהם מקומם בבית כנאמר כל כבודה בת מלך פנימה
    26/10/2015 14:38
    יוני
  1. שאפו תפסת 2 ציפורים במכה שנייהם מקומם בבית כנאמר כל כבודה בת מלך פנימה