אונסק”ו: להסיר את ‘מערת המכפלה’ וקבר רחל מאתרי המורשת • ישראל: שערוריה

אונסק"ו, ארגון החינוך והתרבות של האו"ם, קרא לישראל להסיר מרשימת אתרי המורשת שלה את מערת המכפלה וקבר רחל - וזכתה לתגובה תוקפנית של משרד החוץ: "זו החלטה מגוחכת, המוסיפה שמן למדורה אותה הציתו הפלסטינים"
אליעזר היון
ח' חשון התשע"ו / 21.10.2015 19:40

הצעת אונסקו – ארגון החינוך והתרבות של האו”ם – הקוראת לישראל להסיר מרשימת אתרי המורשת שלה את מערת המכפלה וקבר רחל, נתקלת בזעם רב בישראל – ובמשרד החוץ הגיבו: “החלטה שערורייתית”.

מההצעה שקידמו הפלסטינים, הוסר סעיף שביקש לקבוע כי הכותל המערבי מהווה חלק בלתי נפרד משטח מסגד אל אקצא.

בהצעה תמכו 26 מדינות, ו-6 התנגדו: ארה”ב, גרמניה, בריטניה, הולד, צ’כיה ואסטוניה. יתר המדינות נמנעו בהצבעה.

תגובת משרד החוץ להצעה היתה: “ישראל דוחה לחלוטין את ההחלטה השערורייתית של הועד המנהל של אונסק”ו.

“זו החלטה מגוחכת, המוסיפה שמן למדורה אותה הציתו הפלסטינים. ההחלטה היא צעד נוסף בניסיון הפלסטיני לעוות את ההיסטוריה. ראינו את יחסם של הפלסטינים למקומות קדושים כאשר שרפו את קבר יוסף, וכעת הם מנסים להמשיך במסע ההסתה המסוכן”, לשון הודעת המשרד.

במשרד גם הדגישו: “קשריו של העם היהודי למקומות הקדושים לו הם עמוקים ולא ניתנים להתרה. אף החלטה של אונסק”ו לא תשנה זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דוקא שלשה דברים שיש קנין בארץ ישראל ואין אומות העולם.... ובאים לערער
    22/10/2015 09:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שלושת מקומות שקנינו בארץ ישראל ואין אומות העולם יכולים לערער עליהם
    חז”ל החשיבו את הקניין של מערת המכפלה כסמל לראשית התנחלותנו בארץ ישראל, וכוחו של קניין שאי אפשר לערער על כך, כדברי המדרש (בבראשית רבה, עט, ז):”ויקן את חלקת השדה אשר נטה שם אהלו… במאה קשיטה, אמר רב יודן בר סימון זה אחד משלשה מקומות שאין אומות העולם יכולין להונות את ישראל לומר גזולים הן בידכם ואלו הן, מערת המכפלה, ובית המקדש, וקבורתו של יוסף, מערת המכפלה, דכתיב (בראשית כג) וישמע אברהם אל עפרון וישקול אברהם לעפרון, בית המקדש, דכתיב (דברי הימים א, כא) ויתן דוד לארנן במקום…, וקבורתו של יוסף (בראשית לג) ויקן את חלקת השדה, יעקב קנה שכם”.
    והנה החתם סופר אומר ששלושת הקנינים הללו הם כנגד ג’ עמודים שהעולם עומד עליהם, תורה, עבודה, גמילות חסדים. חברון – כנגד החסד, שכן אברהם שקנה את מערת המכפלה היה עמוד החסד, חברון לשון חבר- טוב, וזה כנוי לאברהם אבינו עליו השלום. הר המוריה – כנגד העבודה, שכן יצחק אבינו שנעקד על גבי המזבח כקרבן בהר המוריה היה עמוד העבודה. ושכם- כנגד בתורה, שכן יעקב אבינו שקנה את שכם היה עמוד התורה, איש תם יושב אהלים, שלמד תורה בבית שם ועבר. ובשכם כרת יהושע את הברית עם ישראל בכניסתם לארץ, ונשבעו לה’ מול הר גריזים והר עיבל, והרי זה כקבלת תורה מחדש.