ידיעות: בנו הקטין של לבייב הסתבך בתאונה • לבייב: מופרך, שקרי והזוי

ידיעות אחרונות פרסם: "בנו הקטין של איש העסקים לב לבייב היה מעורב בתאונת דרכים קשה במוסקבה, כשנהג במהירות מופרזת עם רכב הפרארי שלו" • דוברת קבוצת לבייב: "פרסמו ידיעה שקרית ומופרכת. לא נעשתה בדיקה מינימאלית המתבקשת לאימות הזהות לרשלנות מקצועית זו תהיינה השלכות משפטיות וחריפות ביותר"
אבי כץ
ח' חשון התשע"ו / 21.10.2015 09:51

הטעות של ‘ידיעות אחרונות’: אתמול נפוצו ידיעות ברשתות החברתיות כי בנו של איש העסקים לוי לבייב, בן 17,  הסתבך בתאונה במוסקבה, כאשר נסע במהירות מופרזת ברחובות העיר עם רכב הפרארי שלו.

בהודעה שהופצה, לצד תמונה ישנה של תאונה בה הייתה מעורבת מכונית פרארי, נאמר: “עדכון לתאונה במוסקבה: מדובר בבנו של לב לבייב תומאס בן ה-17 שעשה תאונה עם הפרארי שלו במוסקבה – נהג ללא רשיון”.

אלא שמה שכבר אתמול התברר כידיעה שגויה, שלא לומר שקרית, מצא עצמו היום על דפי העיתון של המדינה.

בדיווח מאת ‘סוכנויות הידיעות’ נאמר: “דיווחים ברוסיה: בנו של לבייב הסתבך בתאונה”.

בידיעה נאמר, כי “בנו הקטין של איש העסקים לב לבייב היה מעורב בתאונת דרכים קשה במוסקבה.. על פי הדיווח נהג תומס בליל שישי האחרון במהירות מופרזת ברחובות מוסקבה עם רכב הפרארי שלו, איבד שליטה על ההגה, סטה לנתיב הנגדי והתנגש בעוצמה רבה בשני כלי רכב שהגיעו מהכיוון הנגדי.

“.. לפי הדיווחים בזירה נכח קרוב משפחה נוסף של לבייב, שאף התעמת עם השוטרים והכה אחד מהם”.

עוד נאמר בידיעה כי “לפי אחד הדיווחים לב נהג בסמוך לרכבו של הנער”.

דוברת קבוצת לבייב מסרה: “אנו מביעים פליאה ותדהמה על כך שגופי תקשורת מובילים בארץ ובעולם, פרסמו ידיעה שקרית ומופרכת, שאין לה כל יסוד, בדבר הסתבכותו של ״בנו״ של איש העסקים מר לב לבייב בתאונת דרכים קשה ברוסיה והימלטותו מזירת האירוע.

“פרסום הידיעה המופרכת וההזויה נעשה בקלות דעת המהווה רשלנות מקצועית. והחמור מכך, שטרם פרסומה אפילו לא נעשתה בדיקה מינימאלית המתבקשת לאימות הזהות, זו הבדיקה הטריוויאלית ביותר, המצופה ממי שמקצועו הוא עיתונאי.

“לרשלנות מקצועית זו תהיינה השלכות משפטיות וחריפות ביותר עליהן יצטרכו לתת את הדין”.

לבייב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות