האדמו”ר מגור: אין ללכת בינתיים לכותל; הראשל”צ: להגיע לכותל

בעקבות הפיגוע הרצחני בו נהרגו שני יהודים, הורה האדמו"ר מגור לחסידיו להימנע מללכת לכותל המערבי עד להודעה חדשה • הראשל"צ הגר"י יוסף קרא לכל מי שיכול, לעלות אל הכותל המערבי
דוד ליבוביץ
כ"א תשרי התשע"ו / 03.10.2015 21:44

התייחסות גדולי ישראל לפיגוע הרצחני בעיר העתיקה: האדמו”ר מגור הורה לחסידיו שלא ללכת אל הכותל המערבי – עד להודעה חדשה.

הראשל”צ הגר”י יוסף, לעומת זאת, קרא הערב לכל מי שהדבר ביכולתו ללכת אל הכותל המערבי.

“כל מי שיכול ויש בידו, להגיע בהושענה רבה או בשמחת תורה אל הכותל המערבי, להתפלל על הפצועים ולקיים את מצוות החג”. הראשל”צ הוסיף כי לא ייתכן מצב בו יהודים יחששו ללכת אל הכותל המערבי.

הגר”י יוסף קרא לכל הגורמים הנוגעים בדבר להגביר את תחושת הביטחון, והדגיש כי העובדה שיום אחר יום נשפך דם יהודים כמים בארץ ישראל רק בגין היותם יהודים הוא בלתי נסבל.

השר לשירותי דת ח״כ דוד אזולאי מצטרף לקריאתו של הראשל״צ להמשיך ולהגיע לכותל המערבי: ״אני משתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם ומאחל החלמה מהירה לפצועים. בליל הושענא רבה חשוב להמשיך ולהגיע לכותל המערבי ולחזק את הנוכחות שלנו שם ובשאר המקומות הקדושים המסמלים יותר מכל את הקשר שלנו לארץ ישראל דווקא עכשיו בעת צרה. בע״ה בשורות טובות וגמר חתימה טובה לכל עם ישראל״

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ: “חכמים אומרים ‘תחת אהבתי ישטנוני’  – על זה שבימי חג הסוכות היינו מקריבים קרבנות לשלומם של 70 אומות העולם והם תחת זה שונאים אותנו.

“הפיגוע הערב בו נרצחו יהודים, מדובר על מסע הסתה שמתנהל לאחרונה בנושא של הר הבית כאשר ברור שאין מאחוריו כלום. מנהיגים דתיים מוסלמים מנסים ללבות אש ולפגוע במרקם העדין בירושלים.

“אני קורא לציבור להגיע לרחבת הכותל המערבי ולקיים את דברי הכתוב ״ואני תפילה״ . הדרכים המרכזיות המובילות לכותל המערבי הם בטוחות ובכותל אין חשש לחיכוך עם הפורעים הערבים.

“על אנשי כוחות הביטחון לשים את ידיהם לא רק על המרצחים אלא גם על המסיתים”.

בפיגוע שהתרחש היום נרצחו שני יהודים – אחד מהם חסיד ברסלב מקהילת ‘שובו בנים’,  בן 21, והשני ר”מ בישיבת עטרת כהנים בן 41 – ושניים נוספים נפצעו באורח קשה ובינוני.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    על אומה שפלה כמו הישמעלים בני דצ המשוגע המגלומן צריך לעשות מהם קרבנות
    04/10/2015 01:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בקרוב ממש . להשמדם עדי עד , יתפרדו כל פעלי און.

    • בונים   04/10/2015 04:50

      פחדן ידוע

    • מוטי   04/10/2015 07:14

      ההשוואה הרבי מגור מול ר’ יצחק יוסף, הגזמתם !