הרב איתם ונעמה הנקין הי”ד מנריה נרצחו לעיני 4 ילדיהם

הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד מהיישוב נריה שבבנימין נורו למוות בידי מחבלים, בפיגוע ירי בין איתמר לאלון מורה: ארבעת ילדיהם, בגילאי 4 חודשים ועד 9, שישבו מאחור - לא נפגעו • איש הצלה: "ההורים היו ללא רוח חיים, לא היה ניתן למרבה הצער להציל את חייהם" • הילדים העידו: ירו בהורים מטווח קצר • מסע הלוויתם היום ב-11 בהר המנוחות בירושלים
שי וייספיש
י"ט תשרי התשע"ו / 01.10.2015 21:29

פיגוע ירי רצחני הערב (חמישי) בין היישובים איתמר ואלון מורה בשומרון: הרב איתם ונעמה הנקין הי״ד, תושבי היישוב נריה שבשטח המועצה האזורית מטה בנימין, בשנות ה-30 לחייהם, נרצחו לא הרחק מהכפר בית פוריק.

ארבעת ילדיהם שהיו ברכב ניצלו והובאו מזירת הפיגוע לצומת איתמר.

איתם למד כעשר שנים בישיבת ניר בקריית ארבע. הוא התגייס לשירות בחטיבת גולני. בשנת 2004 יצא לקורס מ”כים ולאחר מכן היה אברך בכולל, שם למד לימודי הסמכה לרבנות. הוא כתב ספר במכון לרבני ישובים בשם “לכם יהיה לאכלה”.

בנוסף היה מרצה במדרשת נשמת שאימו עומדת בראשה.

נעמה עבדה גרפיקאית והייתה בעלת סטודיו לגרפיקה.

הילדים שניצלו בנס הם: מתן הילל בכיתה ד, אחיו ניצן יצחק בכיתה ב’, נטע אליעזר בגן, ואיתמר תינוק בן חצי שנה.

מתחקור ראשוני שביצעו כוחות הביטחון לאחר הפיגוע, עולה כי ככל הנראה הרוצחים התקרבו למכונית וירו בבני הזוג מטווח קצר.

כך עלה גם מעדויותיהם של הילדים, שהיו במכונית ולא נפגעו מהירי.

צוותי הצלה הגיעו מיד לזירת הפיגוע, אך לא נותר להם אלא לקבוע את מותם של השניים. גם כוחות גדולים של משטרה וצבא הגיעו למקום הפיגוע.

הלוויתם של הרב איתם ונעמה הנקין הי”ד שנרצחו בפיגוע ליד הישוב איתמר תתקיים ביום שישי בשעה 11:00 בהר המנוחות בירושלים.

יוחאי שלו, ראש סניף ‘שומרון’ של איחוד הצלה, מסר: “בהגעת מתנדבי איחוד הצלה מהישובים הסמוכים אלון מורה ואיתמר לזירה הם נתקלו בזירה קשה מאוד.

נעמה הנקין

איתם הנקין

“ההורים היו ברכב ללא רוח חיים ולא היה ניתן למרבה הצער להציל את חייהם. הילדים שהיו ברכב למרבה הנס לא נפגעו וטופלו במצב קל בעקבות חרדה.

“לזירה הגיעו תוך דקות ספורות כוחות רפואה של צה”ל וצוות הביטחון של המועצה האזורית שומרון, נסיבות המקרה בבדיקה של כוחות הביטחון”.

דובר מד”א מסר: “חובשים ופאראמדיקים של מד”א ערכו בדיקה רפואית ל-4 ילדים שככל הנראה חולצו מהרכב והובאו לצומת איתמר.

“הילדים בגילאי בן 4 חודשים, בן 4,  בן 7 ובן 9 לא נפגעו ולא נזקקים לפינוי לבית חולים”.

פיגוע ליד ארלון מורה

פאראמדיק מד”א בועז מלכה שהגיע למקום סיפר: “המראה היה קשה מאוד. ראינו רכב במרכז הכביש כשלצידו שכב גבר בשנות השלושים כשהוא עם פציעות בפלג גופו העליון ובתוך הרכב ישבה אשה בשנות השלושים, גם היא עם פציעות קשות בפלג גופה העליון. הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום” .

גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של ארגון הפתח’ מסר כי הוא אחראי לפיגוע הירי הקשה הערב בו נרצחו זוג הורים.

ארגון הטרור חמאס פרסם הודעה כי הוא תומך במעשה וקורא לבצע פיגועים נוספים.

פיגוע ליד ארלון מורה

השר אורי אריאל אמר בתגובה לפיגוע הירי: “האירוע הרצחני שהותיר משפחה יתומה מהוריהם, הוא תוצאה והמשך ישיר למסכת השקרים של אבו מאזן אתמול באו״ם.

“האחריות היא שלו ובאחריותו הבלעדית ועליו לתת את הדין על כך. התשובה לרצח הנורא חייבת להיות סיפוח שטחי סי, והרחבת ההתיישבות בירושלים ויהודה ושומרון”.

סגנית שר החוץ, ח”כ ציפי חוטובלי, הגיבה מניו יורק לפיגוע הירי בשומרון: “אבו מאזן מסית והשטח מוסת וכך עובד המנגנון הרצחני שמניע פיגועי הטרור הרצחניים ביהודה ושומרון.

“אירועים מסוג זה הם עוד הוכחה לכך שפניהם של הפלסטינים לא לשלום אלא לשנאה לא לשיח אלא להסתה ושנאה. אני מחזקת את ידי כוחות הביטחון בחיפוש אחר הרוצחים הארורים”.

פיגוע ליד ארלון מורה

ראש מועצת הר חברון ,יוחאי דמרי, בתגובה על פיגוע הירי: “תושבי הר חברון משתתפים בכאבם הגדול של תושבי השומרון ובנימין ובצער המשפחה שנגדעה. ארבעה יתומים שעבורם חג הסוכות יהפוך ליום זיכרון. הפיגוע מחזיר אותנו לשנות האינתפאדה הקשות. אני מחזק את ידי מערכת הביטחון במלחמה העיקשת בטרור.

“המרצחים לא הגיעו משום מקום, הם מטופחים על ידי רשות פלסטינית שמטפחת רוצחים בתוכה, תומכת בטרור ועושה הכל כדי לגדוע חיים של יהודים.

“על הממשלה להמשיך בגדיעת הטרור וראשיו ויחד עם זה לאפשר בנייה ביישובים והקמת חדשים. מאז ומתמיד זו התשובה היהודית הניצחת לאויבנו, ובימינו אלה אבו מאזן וחבריו לרשות הפלסטינית”.

 

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עצוב
    01/10/2015 22:15
    א
  1. ביבי אתה זה שמחליט ואם אתה רוצה אתה ברגע מעיף את אבו ימ”ש בקיצור ביבי במילים אחרות אתה אומר כך: זה אשמתי ואני אשם שאני לא מעיף את אבו מאזן וכל עוד זה נמשך כך לצערנו המצב לא משתנה

  2. רק שיעלימו עין ויתנו למתנחלים להגיב וכאילו לא יתפסו אותם.. הכל יגמר מהר מאוד הערבים יכניסו זנב בין הרגליים
    01/10/2015 23:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ערבים מבינים רק כח וצריך נקם נקם נקם. צריך שהמדינה תנקום די נמאס צריך לפספס כמו בכפר קנא

  4. אנא תקנו, זהו הרב איתם הנקין..כבוד אחרון לנרצח הי
    02/10/2015 00:04
    יהודי
  5. אנא הוסיפו את תוארו, רב בישראל. תודה!