בוחרים את היועץ: אלו 8 המועמדים הסופיים לתפקיד היועמ”ש לממשלה

בין המועמדים הבולטים שיחליפו את היועהמ"ש יהודה ויינשטין ב-2016: אביחי מנדלבליט, הילה גרסטל, ואייל ינון • חברי הוועדה יבחרו 3 מועמדים מתוכם יועלה שמו של המועמד הסופי להצבעה בממשלה
אליעזר היון
ה' תשרי התשע"ו / 17.09.2015 21:47

בוחרים יועץ משפטי לממשלה: הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה הבא סיכמה היום (חמישי) את הרשימה הראשונית של המועמדים להחליף את יהודה ויינשטיין הצפוי לסיים את תפקידו בינואר 2016.

הרשימה כוללת את מזכיר הממשלה הנוכחי והפרקליט הצבאי הראשי לשעבר אביחי מנדלבליט, נציבת הביקורת על הפרקליטות הילה גרסטל, היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט, עו”ד יורם טורבוביץ’, שהיה בעבר ראש הסגל של ראש הממשלה אהוד אולמרט, מנכ”ל משרד המשפטים לשעבר גיא רוטקופף והפרופסורים ישי בר וסוזי נבות.

הרשימה הועברה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולשרת המשפטים איילת שקד, והציבור יוכל להגיש את הסתייגויותיו בתוך 21 יום.

בשלב שלאחר מכן ירואיינו המועמדים על ידי חברי הוועדה, ועל פי החלטת שרת המשפטים יועברו לעיונה שלשת המועמדים הסופים. כל אחד מן המעומדים הסופיים נדרש להשיג לפחות 4 קולות מתוך 5 חברי הוועדה. אחד מן המועמדים הללו יועלה להצבעה בממשלה.

על פי הערכות, המועמד המוביל הינו אביחי מנדלבליט הזוכה לתמיכה מצד ראש הממשלה נתניהו. יחד עם זאת צפוי מנדלבליט לעמוד בפני עתירות לבג”ץ שעלולות להוות מכשול למינויו לתפקיד לאור מעורבותו בפרשת הרפז.

מועמדת בולטת נוספת היא הילה גרסטל הנהנית מתמיכה נרחבת של מערכת המשפט, ושל לשכת עורכי הדין, ונחשבת למוערכת מאוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות