שלושה ימי טרור בירושלים: יהודי נהרג מאבן ושלושה נפצעו

בן 64 נהרג כשהתנגש בעמוד לאחר שאבן נזרקה על רכבו על ידי פורעים ערבים • התפרעויות בעיר העתיקה ובהר הזיתים • 14 שוטרים ושלושה אזרחים נפצעו • 26 פורעים שהשתתפו במהומות נעצרו; עשרות ערבים נפצעו
חיים טוויל
ב' תשרי התשע"ו / 15.09.2015 20:36

אלכסנדר לבלוביץ’, תושב ירושלים בן 64, נרצח בערב החג הראשון בפיגוע אבנים ליד שכונת ארנונה בבירה, כאשר עשה את דרכו לביתו מסעודת החג.

לבלוביץ’ נסע עם שתי נוסעות נוספות ברכב, בנות 25 ו-50, כאשר הרכב הותקף באבנים. בשל כך איבד הנהג שליטה והתנגש בעמוד. אתמול בבוקר נקבע מותו בבית החולים.

בנו של לבלוביץ’, ששוהה בחוץ לארץ, כתב לחבריו בפייסבוק: “אבן אחת שמשנה את המסלול שלי מניו יורק חזרה לארץ, שמשנה את מסלול חיי. אני בהלם שאני כותב את זה אבל אבא שלי נרצח אתמול בערב החג בדרכו הביתה מיידוי אבנים בשכונת ארנונה בירושלים. אבא, אני אוהב אותך. יהי זכרך ברוך”.

בירושלים התפרעו ערבים במשך שני ימי החג כהמשך להתפרעויות ערב החג.

צעיר יהודי נפצע באורח קל בציר המוסיקה באזור שכונת סילוואן מזריקת אבנים. צוותי מד”א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי. במקביל דווח, כי ערבים יידו אבנים לעבר לוחמי מג”ב בחלקת גור בהר הזיתים. נער כבן 16 נעצר על ידי הלוחמים הובא לחקירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס הערב דיון חירום שיעסוק במלחמה במיידי האבנים ובזורקי בקבוקי תבערה בירושלים ובסביבותיה.

בדיון מתכוון ראש הממשלה לסמן שינוי חד במדיניות נגד זורקי אבנים ובקבוקי תבערה, כך אומרים בלשכתו על רקע המשך ההתפרעויות במזרח ירושלים.

נתניהו יאמר בדיון כי לא ייחסכו אמצעים ופעולות כדי להחזיר את השקט לירושלים וסביבותיה. “כלי נוסף – תקודם חקיקה מהירה שתקבע עונשי מינימום למי שמסכן חיי אדם: זורקי אבנים, בקבוקי תבערה ומיידי מטענים. נדרשת פעולה מבצעית תקיפה ופעולה משפטית מהירה כדי להגביר את ההרתעה. נילחם באופן תקיף במי שמנסים להפר את הסטטוס קוו בהר הבית”, אמרו בלשכת ראש הממשלה.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבנר
    15/09/2015 21:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. “זורקי אבנים הם לא רוצחים לכל דבר” אבל מחחלי שבת הם רוצחים לעצמם ולכולם.

    • יעקב   16/09/2015 08:48

      שוטה! ואתה צדיק גמור? לך אין עוונות? אתה לא אמרת אשמנו בגדנו? התביש לך יש לך על מה לעשות תשובה.

  2. זמירות
    15/09/2015 22:18
    זמיר
  3. את הזמירות האלה ביבי משמיע כבר שנים כנראה זה הודעה מוקלטת מפעם: “עכשיו ויתרתי להם אבל אם עוד פעם יזרקו אז”…. אני יחזור שוב על האיום

  4. תגובה לתגובה הראשונה של משתמש אנונימי
    16/09/2015 12:48
    אליהו שמואל
  5. מי שטוען שזריקת אבנים זה לא רצח נראה מה יגיד אם ח”ו יזרקו אבן על אח שלו והוא ימות. כל ישראל אחים ואין קשר בין זה שאסור לחלל שבת לבין זה שזריקת אבנים זה רצח. אני אומנם מתנגד לחילול שבת אך גם מתנגד לחילול ה’. זריקת אבנים על יהודים בעיר הבירה ועיר הקודש ירושלים זה חילול ה’ ותשאל כל רב שאתה רוצה.

    הרמב”ם כותב שחילול ה’ ליהודי מתכפר רק עם מיתה ייסורים ותשובה. זה ביהודי.
    בערבי שמחלל את ה’ בפרהסיה במיוחד שחדשות כאלה מגיעות למיליוני אנשים בעולם-דינו מוות.