רשות המיסים פשטה על מועצות הדתיות: חשד להעלמת מיליונים בחופות

פקחי רשות המסים מתחקים אחר עורכי חופות החשודים כי העלימו מיליונים במהלך השנים • ראש מועצה: "ביקשו שלוש שנים אחורה רשימה של עורכי חופות: רבנים, חתן וכלה, טלפונים ואולמות"
יוסף גרינבוים
כ"ז אלול התשע"ה / 11.09.2015 12:35

פקחי רשות המסים פשטו בשבוע האחרון על מועצות דתיות ברחבי הארץ, כדי להתחקות אחר עורכי חופות, לאחר שעלה חשד להעלמת מיליוני שקלים, במהלך השנים.

ערוץ 7 מדווח כי הפקחים דרשו לקבל מראשי המועצות הדתיות וממנהליהן מידע על עורכי חופות עד 10 שנים אחורה, שמות בני הזוג שהתחתנו באמצעות עורכי החופות של המועצה, כמו גם מידע על אולמות החתונה וגני האירועים.

בכיר בשירותי הדת בישראל אמר כי מדובר כנראה במיליוני שקלים שעשרות עורכי חופות העלימו במהלך השנים.

“בדרך כלל לא מדובר ברבנים עובדי המועצה הדתית שעל-פי הנהלים אסור להם לגבות כספים”, מצוטט הבכיר בערוץ 7, “אלא ברוב המקרים ברבנים אחרים, חלקם פייטנים ואחרים אשר דורשים תשלום עבור ערך מוסף בעריכת החופה ולא מוציאים קבלה. לחלקם אין פנקס קבלות”.

בין המועצות הדתית שנבדקו: ירושלים, ראשון לציון, רחובות, שדרות וצפת.

”מס הכנסה ביקרו היום אצלי וביקשו שלוש שנים אחורה רשימה של עורכי חופות: רבנים, חתן וכלה, טלפונים ואולמות”, אומר ראש מועצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האמת טוב שבדקו את המועצה הדתית בראשון לציון אך יש עוד מועצות
    16/09/2015 07:09
    שמיל
  1. יפה עשו בנציבות מס ההכנסה כאשר בדקו מועצות דתיות ובינם ראשון לציון למרות שבראשון יש חשב מלווה אך חבל שלא בדקו את המועצה הדתית בזיכרון יעקב ובקרית אתא ובחיפה …