סקר חדש מגלה: 53% מהמורים ‘חטפו’ מכות, 60% ספגו קללות

נתונים מדהימים בסקר חדש על האלימות כלפי מורים בישראל: 53% מהמורים בישראל ספגו סטירות ודחיפות מן התלמידים, ולא פחות מ-29 אחוזים נתקלו באגרופים ובבעיטות • בהיבט המילולי התמונה לא טובה יותר: 60% מדווחים על קללות ותנועות מגונות שהופנו לעברם
דוד ליבוביץ
ב' אלול התשע"ה / 17.08.2015 20:35

חינוך שכזה: סקר חדש שמתפרסם היום (שני) בתכנית הבוקר של ערוץ 10 מגלה, כי למעלה מ-87 אחוזים מן המורים בישראל מדווחים כי חוו אלימות מצד תלמידיהם.

הנתונים המפחידים מתחלקים לערכים הבאים: 5 אחוזים מהמורים מדווחים על פגיעה פיזית בהם, 53 אחוזים ספגו סטירות, דחיפות, וסיבובי יד, כלומר פגיעה פיזית קלה יותר, 29 אחוזים נתקלו באגרופים ובבעיטות, 24 אחוזים היו עדים לפגיעה במורים אחרים, ו-23 אחוזים נתקלו בהשלכת אבנים או חפצים.

גם בסוגיית האלימות המילולית הנתונים לא מעודדים במיוחד: לא פחות מ-70 אחוזים מספרים על התחצפויות, ו-60 אחוזים נתקלו בקללות ובתנועות מגונות.

בתכנית נשאל שרון גול, מורה ומזכיר ארגון המורים בתל אביב, על פשר הנתונים והוא השיב:  “אילו היו שואלים אותי, הייתי אומר כי אין מורה שלא חווה איזושהי אלימות, פיזית, או מילולית”.

הוא סיפר כי לאחר שנתן ציון שלא השביע את רצונו של אחד התלמידים, בעט האחרון בכלי רכבו וגרם לו לנזק של כ-2000 שקלים, כשהוא מלווה את מעשיו בקללות ובנאצות.

לשאלה מה השתנה במהלך השנים, השיב גול, כי החברה הישראלית הפכה להיות אלימה יותר, אמנם לא רק במערכת החינוך, אולם פרץ האלימות מגיע גם לשם.

הסקר נערך בקרב מוסדות החינוך של הציבור הכללי, ולא בציבור החרדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבייביסיטרים של המדינה
    19/08/2015 01:37
    אברם
  1. המורים הם הבייביסיטרים של המדינה