החשש: דאעש יגייס מסתננים כדי לבצע פיגוע טרור בישראל

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, דורש להגדיר את המסתננים מאזור סיני "בעלי סיכון ביטחוני" • החשש: ארגון הטרור הרצחני דאעש ינצל את המצוקה שבה הם נמצאים על מנת לגייסם לארגון: "התרחיש שלפיו דאעש בסיני יחזיק בן משפחה של מסתנן כתנאי לפעולת טרור בישראל הוא לא מופרך" • המטה ללוחמה בטרור כבר החל לבדוק את הנושא
חיים טוויל
ב' אלול התשע"ה / 17.08.2015 08:51

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, דורש להגדיר את המסתננים שחודרים בשבועות האחרונים מסיני לישראל “בעלי סיכון ביטחוני”.

לפי הדיווח הבוקר (שני) בעיתון ‘ישראל היום’, בהתייעצויות ביטחוניות שקיים ארדן לאחרונה הביעו גורמי ביטחון חשש כי ארגון הטרור דאעש השולט בסיני יגייס את המסתננים, שחלקם ילידי מדינות אויב.

נוכח העלאת הסוגיה על ידי ארדן, החלו במטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה לבחון את הסוגייה.

“זה לא מופרך שדאעש וארגוני טרור אחרים הפועלים בסיני ינצלו את מצוקותיהם של המסתננים כדי לגייס אותם”, אמר אתמול ארדן. “הנוהל שלפיו מסתננים שמגיעים לישראל מועברים לטיפול רשות ההגירה והמשטרה צריך להשתנות. יש להתייחס לסוגיה גם כאל סוגיה ביטחונית שחייבים לתת לה מענה”.

ארגון ‘אנסאר בית אל־מקדס’ הפועל בסיני הביע לא מכבר נאמנות לדאעש. מנתוני המשטרה, שירות בתי הסוהר והמשרד לביטחון הפנים, עולה כי לאחרונה חלה התעוררות בקרב מסתננים המבקשים לחדור לישראל וכמה עשרות מהם אף הצליחו לחצות את הגדר.

חלקם מגיעים ממדינות אויב כמו סודאן, עובדה המגבירה את החשש כי ארגוני טרור ינצלו זאת ויגייסו חלק מהם לשורותיהם. “אנחנו צריכים להביא בחשבון שחלקם יגויסו בדרך או שחלקם משתייכים לג’יהאד העולמי”, הסביר ארדן, “צריך להתייחס לסוגיה כסכנה ביטחונית של ממש”.

לדבריו, “התרחיש שלפיו דאעש בסיני יחזיק בן משפחה של מסתנן כתנאי לפעולת טרור בישראל הוא לא מופרך”.

בשבוע שעבר פנתה חברת הכנסת וסא”ל (מיל’) ענת ברקו לשר הביטחון משה יעלון והזהירה מהמסתננים שמציפים אזורים רבים בישראל כפוטנציאל לפעילות חבלנית עוינת.

לדבריה, המסתננים, שמגיעים בחלקם ממדינות אויב, עשויים להוות איום ביטחוני קשה על מדינת ישראל. “ברצוני להעלות למודעות הציבורית היבט משמעותי ביותר אשר לא נדון באופן מעמיק בקונטקסט זה- פוטנציאל האיום הביטחוני הנשקף מהם”, כתבה ברקו ליעלון.

היא הדגישה כי חלק ניכר מהמסתננים הינם מוסלמים המגיעים לשטח ישראל מסודאן שהינה מדינת אויב המהווה תווך משמעותי להתעצמות והתחמשות ארגוני טרור איסלאמיסטים ועוסקת בתחום הברחת פעילים ואמצעי לחימה לתוך שטחה של מצרים ולחצי האי סיני.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכן יש להזהיר את הסודנים במקרה שהם מפגעים
    17/08/2015 14:04
    יפה יוסף
  1. כולם ללא יוצא מהכלל עוברים לארצות דאעש.הקב”ה נותן הזדמנות בכל פעם ויש לנצל זאת נכון.די לתמימות.