הפגנות באשקלון בעד העציר המנהלי שובת הרעב: 13 נעצרו

200 ערבים ישראלים, מלווים בחברי כנסת, הגיעו להפגין בכניסה לבית החולים ברזילי באשקלון, כדי להביע תמיכה בעציר המנהלי מוחמד עלאן השובת רעב - ולמחות נגד הזנתו בכפייה • מולם התייצבו תושבים ופעילי ימין • בתום המהומות נעצרו 13 מתפרעים, מתוכם 5 יהודים • פרקליטיו של עלאן עתרו לבג"ץ בדרישה לשחררו: "מצבו הידרדר משמעותית"
אליעזר היון
ב' אלול התשע"ה / 16.08.2015 21:52

 עימותים ועצורים הערב [ראשון] במהלך הפגנות באשקלון סביב סוגיית העציר המנהלי מוחמד עלאן, ששובת רעב זה כחודשיים ומאושפז בבית החולים ברזילי בעיר כשהוא מונשם ומורדם.

לכניסה לבית החולים ברזילי הגיעו כ-200 ערבים ישראלים, מלווים בחברי כנסת ערבים, כדי להביע תמיכה בעלאן ולהפגין נגד הזנתו בכפייה. מולם התייצבו כמה עשרות תושבי אשקלון ופעילי ימין ובתוך זמן קצר התפתחו עימותים אלימים בין שתי הקבוצות והמשטרה החלה לפזר את המתפרעים.

לאחר שפונו מרחבת בית החולים ברזילי, המשטרה עצרה 13 מפגינים בשל הפרות סדר, מתוכם חמישה יוהדים.

עימותים באשקלון

מוקדם יותר פנו עורכי דינו של עלאן לבג”ץ בדרישה לשחררו: “מאז ביקורנו האחרון ביום חמישי מצבו של מוחמד הידרדר משמעותית”, אמר לוואלה עו”ד כאמל נאטור.

“העובדה ששוקלים להאכיל אותו בכפייה מעידה על כך שנשקפת סכנה מידית לחייו, ומטעם זה אנו סבורים כי יש לשחררו בשל מצבו הרפואי”, ציין. עוד הוסיף עו”ד נאטור כי מצבו של עלאן הידרדר מאז שביקר אותו ביום חמישי האחרון.

במקביל עיכבה המשטרה בכניסה לאשקלון ארבעה אוטובוסים שבהם נסעו ערבים ישראלים. “הם סירבו לדבר איתנו, ירדו לכביש והתחילו בתהלוכה עם דגלי פלסטין”, אמר מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה אלי כזרי.

עימותים באשקלון

בבית החולים ממשיכים להיאבק על חייו של עלאן, שמערכות גופו קרסו כתוצאה מהצום הממושך. ביום שישי האחרון חלה הידרדרות משמעותית במצבו של עלאן והוא איבד את הכרתו. עם זאת, הרופאים הצליחו לייצב אותו באמצעות מתן נוזלים ומינרלים וחיבור למכונת הנשמה.

עימותים באשקלון

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות