זקן מדברת: העדות המדהימה של שולה בבית המשפט

בעדות דרמטית בפני השופט דוד רוזן טרם שגזר את דינה, סיפרה זקן: "עשיתי הכול, וכשאני אומרת הכול אני מתכוונת גם לדברים לא טובים, עבור אולמרט" • על הכספים: "אהוד היה מוציא סכום שרצה לעצמו" • ולמה אהוד היה צריך כסף? "תופר חליפות, קונה סיגרים" • "כשצריך לשלם לפעילים רק במזומן - זה הכסף שמשמש"
נחמן וייס
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 17:21

העדות הדרמטית: שולה זקן, מי שהייתה ראש לשכתו של אהוד אולמרט, עמדה היום על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ובעדות אישית גוללה את השתלשלות האירועים מנקודת מבטה.

“אני עומדת היום בבית המשפט לאחר שנחשף קלוני לעיני הציבור כולו”, פתחה זקן את עדותה. “לצערי לא שירתי בצה”ל ולא למדתי באוניברסיטה. כל מה שלמדתי היה תוך כדי תנועה במסגרת העבודה במחיצתו של אולמרט. הייתי עובדת ציבור במקומות המרכזיים ביותר במדינת ישראל”.

זקן סיפרה על תחושתיה, על מה שעובר עליה בשנים האחרונות, מאז התפוצצו הפרשות השונות הקשורות בה ובאולמרט. “זה מעמד קשה. אינני תולה אשמה באף אחד אלא רק בי, שהתבלבלו ערכיי והערכים שעליהם חונכתי, ועליהם אני מחנכת את ילדיי עד היום. אני מצטערת על כך ככל שאפשר להצטער, והודיתי הודאה אמיתית וכנה עוד בטרם הרשיע אותי כבודו”.

בנסיון לפנות לליבו של השופט הוסיפה זקן: “אדוני ראה עד כמה הייתה העדות קשה לי. לא בכדי נשברתי ואושפזתי במהלכה. עברתי משברים נפשיים גדולים מאוד במהלך ניהול התיקים, ובעיקר במהלך ניהול התיק הזה. משפחתי שילמה מחיר יקר, וגם אני שילמתי, וברור שאמשיך לשלם בכל שנות חיי על מעשיי”. זקן הסבירה כי למרות הקושי, היא רוצה להגיע לתיקון ולכן היא מספרת הכל.

במהלך העדות הסבירה עד כמה הייתה מסורה לבוס – לאולמרט: “צריך להבין משהו אחד, אני עשיתי הכול, וכשאני אומרת הכול אני מתכוונת גם לדברים לא טובים, אבל כשחשבתי שהסוף שלהם הוא טוב לאהוד אולמרט, עשיתי את זה. גם לשקר לפעיל פוליטי על מנת שהוא יעשה פעולה בשביל אהוד. לא הכול כסף, אבל כשהיה צריך לחבק מישהו או לרכך אני נשלחתי, וכשצריך היה לכעוס על מישהו ולא לתת לו פגישה – אני עשיתי את זה”.

היא סיפרה איך נוצר הקשר בין יוסי אולמרט, האח, לבין עד המדינה שמואכל דכנר. “אהוד אמר ‘אין ברירה, יוסי הסתבך, צריך לעזור לו. תחברי ביניהם שיקבעו פגישה’, ואני חיברתי בין יוסי ודכנר, הם נפגשו בקפה אפרופו”. לאחר הפגישה דכנר אמר לה למסור לאולמרט ש”הכל בסדר”.

זקן סיפרה על הכספים שקיבלה מדכנר, עליהם הודתה כבר בחקירתה במשטרה, “קיבלתי ממנו מתנות, כספים שיועדו אליי”.

“כמה נתן לך דכנר?” שאל רוזן. “בסביבות המאה אלף דולר, הוא (אהוד אולמרט, י.ה.) ביקש ממנו. הוא ליווה אותי, הוא ורעייתו (עליזה אולמרט, י.ה.) ברכישת הדירה הזאת”.

זקן הוסיפה כי דכנר נהג לתת לה כסף גם עבור אולמרט, בסכומים שהסתכמו בסופו של דבר בכמיליון וחצי שקלים.

“למה הוא נתן לך ולא לאורי מסר, שהוא היה הקופה?” שאל רוזן. “אהוד ראה והיה מודע למערכת היחסים שלנו”, השיבה זקן, “היה לו קל לבקש ממני לעשות את הפעולות האלה”.

רוזן ניסה לברר את טיב היחסים בין זקן לדכנר, ועל כך העידה זקן: “מה שאמרתי כאן על דוכן העדים היה אמת בנושא הזה. היו יחסים מאוד חמים, היו יחסים קרובים, הוא נתן לי כספים, הוא פינק אותי, ומה שאמרתי כאן על הדוכן היה אמת”. בנוגע ל-100 אלף השקלים שקיבלה מדכנר, אמרה: “את ה-100 אלף אני ביקשתי בשביל אהוד, הוא לא רצה לתת, אני לקחתי לי 40 ונתתי 60 לאהוד”.

בשלב זה פירטה זקן איך היה מגיע הכסף לאולמרט: “אני הייתי מקבלת מדכנר, נותנת לאהוד, מספרת לו כמה הוא נתן, אהוד היה עובר על זה ומוציא מתוך זה סכום שהוא היה רוצה להוציא לעצמו. באותו זמן הייתי מחברת את דכנר לאהוד, מעבירה את זה למסר, ורושמת ביומנים שלי על מנת שיהיה מעקב. רוב הכספים לא הועברו לאורי מסר. הם נשארו אצל אהוד אולמרט. הכל הועבר דרכי”.

כאן הגיע רוזן לשאלת: למה הכסף?

זקן פירטה: “הוא תופר חליפות. אני מזמינה את החייט, שלוקח מידות במשרד. גם סיגרים, שעולים אלפי דולרים. קונים בחנויות פה וקונים בדיוטי פרי וקונים בז’נבה. כשיש מערכת בחירות וצריך לשלם לפעילים כאלה ואחרים ולעוד כל מיני אנשים שאי-אפשר לשלם להם בצורה אחרת אלא רק במזומן, אז זה הכסף שמשמש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות