קריאה ברשת: למנוע מינוי אבי ברזילי בגלי צה”ל

תנועת 'ישראל שלי' יצאה בקמפיין נגד מינויו הצפוי של אבי ברזילי לראש מחלקת החדשות בתחנה הצבאית גל"צ
כ"ד אב התשע"ה / 09.08.2015 17:39

תנועת ‘ישראל שלי’ יצאה בקמפיין נגד מינויו הצפוי של אבי ברזילי לראש מחלקת החדשות בתחנה הצבאית גל”צ.

המחאה וההתנגדות למינוי נובעות מהתבטאויותיו הקיצוניות והלא-מקצועיות של ברזילי, בהן עירב שיקולים פוליטיים שמאלניים חד-צדדים בהחלטות תקשורתיות.

במהלך תכנית ה’התנתקות’, כיהן ברזילי כמנכ”ל ‘חדשות 10′, שם החליט לצנזר את דיווחיו של העיתונאי דאז ינון מגל, כיום ח”כ ב’הבית היהודי’, והשמיע בחדר השליטה אמירות כמו “תורידו את ינון מהמסך, הוא משת”פ של המתנחלים”, כך על-פי דיווח בעיתון גלובס.

העיתונאי קלמן ליבסקינד, הזכיר בטורו ב’מעריב’ מיהו ברזילי ומדוע אינו ראוי לשרת בתחנה לאומית-צבאית:

ברזילי סוחב אחריו שובל של טענות, שלפיהן הוא מתקשה להותיר את עמדותיו הפוליטיות מחוץ לאולפן. רק לאחרונה סיפר ח”כ ינון מגל כיצד בימי ההתנתקות, כאשר ברזילי ניהל את חברת החדשות של ערוץ 10 ומגל עצמו היה הכתב המוביל שלה בגוש קטיף, נהג ברזילי להדיר אותו מהמסך ולדחוף אותו לשולי המהדורה.

דוד אברהם, כתב התקשורת של “וואלה” שבדק את הטענות שהעלה מגל, גילה שאכן ככל שהתקרב שיאה של ההתנתקות כך נדחק מגל עמוק יותר אל תחתית הליין־אפ. “היה רושם שברזילי לא רוצה אותו על המסך”, העיד ב”וואלה” גורם בכיר בחדשות 10 באותם ימים. גורם אחר סיפר שברזילי נהג לומר על מגל “דברים בסגנון ‘הוא משת”פ של המתנחלים’. אני לא זוכר אם הביטוי היה ‘משת”פ’, או ‘שופר’, או ‘סוכן’ – אבל זו הייתה רוח הדברים. שאם זה היה תלוי לחלוטין בו כמנכ”ל אז הוא לא היה על המסך כלל”.

עמית סגל הזכיר לאחרונה בחשבון הטוויטר שלו כי “זה אותו ברזילי שבוועדת הקבלה בגל”צ אמר בדיונים אם לקבל אותי: ‘אבא שלו כמעט רוצח'”.

שרה העצני כהן, יו”ר ישראל שלי אמרה היום: “לא יכול להיות שמי שיכשיר את כתבי ישראל יהיה אדם המשתמש בכוחו ובדעותיו באופן בלתי מקצועי. גלי צה”ל היא תחנה הממומנת על ידי הציבור וראוי שתהיה תחנה הוגנת ומקצועית. מינוי ברזילי, שכבר הוכח שנהג בחוסר הוגנות ומקצועיות בעבר, לתפקיד כל כך חשוב ורגיש זה דבר שלא יעשה ונעשה הכל כדי למנוע את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות