מרגי על העתירה של ‘נוער כהלכה’: “יואב ללום עושה עבודת קודש”

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, תוקף בראיון שהעניק ל'קול ברמה' את האפליה בבתי הספר החרדים: "מישהו מוכן לקחת על עצמו את אותן דמעות?" • על רב הקהילה בגבעת זאב: "הוא חושב שהוא נמצא בכוכב לכת" • על יואב ללום: "זה שהוא הרים כפפה, לא צריך לבוז לו. ההפך הנכון"
יוני גרין
י"ח אב התשע"ה / 03.08.2015 20:28

חשיפת חרדים 10: יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, תוקף בראיון שהעניק למשה גלסנר במהדורה המרכזית של תחנת הרדיו ‘קול ברמה’ את האפליה בבתי הספר החרדים.

“בשבוע הבא נקיים דיון בוועדת החינוך עם ראשי הראשויות וגם עם מנהלי בתי הספר”, אמר מרגי, “נבהיר להם את חומרת החוק. הדברים כבר לא אותו דבר מאז פרשת עמנואל.

“אני רוצה לומר לך שהאכיפה והחמרה של משרד החינוך מבחינתי לא מספיקה, אבל היא השתנתה. מנהלי בתי ספר ומנהלי מוסדות חוששים לעשות דין לעצמם ולקבוע דברים באופן חד צדדי. לשון החוק מחייבת לתת הסבר מדויק מדוע התלמידים לא התקבלו”.

מרגי הוסיף: “אני מלווה את מערכת החינוך כיו”ר ועדת החינוך, רואה איך מקבלים את האחר בתוך מערכת החינוך… למרות התובעניות, אתה רואה שיש רצון.

“האם אנחנו שמשנו פעם דוגמא למערכות החינוך הממלכתי? אנחנו הפכנו להיות הדבר הכי לא נכון לקחת ממנו דוגמא. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש מה קרה לחברה שלנו בנושא הרישום של בנות. מישהו מוכן לקחת על עצמו את אותן דמעות, את אותן בכיות של בנות, את אותו הרס, כמה בנות נהרסו מזה…”

על פרשת בית הספר ‘תבונות’ בגבעת זאב, שם מתנה ההנהלה את קבלת התלמידות רק לאחר אישור של ועדת האיכלוס, אמר מרגי: “שמענו אתמול על המקרה של גבעת זאב, בכלל ההתנסחות של רב הקהילה שם, הוא חושב שהוא נמצא בכוכב לכת אחר או בכדור אחר בגלובוס”.

יו”ר ועדת החינוך התייחס גם לעתירה שהגישה עמותת ‘נוער כהלכה’ נגד סמינר ‘זלזניק’ באלעד: “יואב ללום עושה עבודת קודש, אבל לא בחרנו כעת במישור המשפטי. ננסה לגמור את זה בהבנות”.

מרגי העביר ביקורת מרומזת על ש”ס בתקופתו של היו”ר אלי ישי ואמר: “אני אמרתי זאת בעבר, אנחנו לא הרמנו את העניין המשפטי, חלקנו עליו, אבל מבחינת העבודה הזאת של הרישום בנות לסמינרים, לבתי ספר ומוסדות – זה שהוא הרים כפפה, לא צריך לבוז לו. ההפך הנכון – חבל שלא השכלנו בתחילת הדרך לשלב ידיים, בתחילת דרכו. היינו עומדים אחרת”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בדיחה עצובה
    03/08/2015 22:54
    ישר
  1. עבודת קודש להלחם בכל הרבנים וגם במרן הרב עובדיה
    לא שייך עבודת קודש בללכת לבית משפט

  2. מרגי מתאים למזרחי
    04/08/2015 02:51
    יוסף חיים
  3. ח”כ מרגי לא מבין שיש צורך בסינון בנות לפי רמתן הרוחנית, גם אנחנו הספרדים לא רוצים שבנותינו ילמדו עם בנות מקולקלות או מבתים בעייתיים, מרגי חושב עקום כמו ללום איך לפגוע בבתי הספר החרדיים, העיקר שיהיה לו קצת פרסומת…

  4. הרב מכוכב אחר
    06/08/2015 11:18
    קלונימוס
  5. ח”כ מרגי, תושבי גבעת זאב השפויים ישמחו מאד אם תזמן את ה’רב מכוכב אחר’ לשימוע בכל הנוגע לאפלייה בבתי הספר – בבית יעקב ‘תבונות’, בת”תים, ובכל שאר מוסדות הציבור בשכונה שהוא רוצה לנקות מספרדים.
    שאל אותו, לדוגמה, על החיידער החדש שהוא הביא לשכונה, ‘דרכי יושר’, במטרה מכוונת להפוך אותו לטופ-טופ ולהפוך את החיידער הקיים לסוג ג’ שיקבל את כל ה’פסולים’ שלו.
    שאל אותו על המשפחות שהוא אמר להן לעזוב את השכונה.
    שאל אותו איך שהוא השתלט בכח על מוסדות ציבוריים.
    בעצם, תתחיל מההתחלה: שאל אותו על המינוי שלו כרב השכונה, שנעשה במחטף ולא על דעת הציבור ואין לזה שום תוקף משפטי או הלכתי.
    שאל אותו.