הראשל”צ: “לא יתכן שאדם בשם הדת ירים ידו” • תגובות

ראש הממשלה אמר: "מדובר באירוע חמור ביותר" • הרצוג: "פשע שנאה מתועב. צריך להקיא, להוקיע ולהעניש בכל החומרה" • להב"ה: "אנחנו מתנגדים לדקירת יהודים" • צפו בגינוי של האדמו"ר מזלאטשוב
שרי רוט ושי וייספיש
י"ד אב התשע"ה / 30.07.2015 20:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וקיבל עדכון על מעצר הדוקר שפצע צועדים במצעד הגאווה בירושלים.

ראש הממשלה אמר: “מדובר באירוע חמור ביותר. נמצה את הדין עם האחראים למעשה. במדינת ישראל חופש הבחירה של הפרט הוא אחד הערכים הבסיסיים של מדינת ישראל. עלינו להבטיח שבישראל כל איש ואישה יחיו בביטחון בכל דרך בה בחרו. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול. אני מבקש לאחל החלמה מהירה לפצועים”.

הראש״ל הגאון רבי יצחק וסף:  ״דינו של הדוקר ברחובות ירושלים היום הוא כדין כל רוצח ואף חמור מכך, לא יתכן שיקום אדם וכביכול בשם הדת ירים ידו על נפש מישראל.

״אני מתפלל מעומק ליבי להחלמתם של הפצועים, ואל מול גילויי שנאה מהסוג הזה אני קורא לעם ישראל להשיב באחדות בנועם ובסובלנות״.

יו”ר האופוזיציה ח”כ הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו: “הדקירות במצעד הגאווה בירושלים הן פשע שנאה מתועב. צריך להקיא, להוקיע ולהעניש בכל החומרה והכח את מי שביצע אותן.

“אני קורא למשטרה לאפשר את המשך האירועים ולא להיכנע לאויבים של כל מה שטוב ויפה בישראל. זה מאבק עקרוני וחשוב על דמותה של המדינה. אני מחזק את הצועדים ומתפלל להחלמה מהירה של הפצועים”.

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין מביע זעזוע נוכח אירוע הדקירה החמור בירושלים.

אדלשטיין אמר: ״זהו מעשה מביש שיש להוקיע ללא כחל וסרק. השסעים בחברה שלנו הולכים ומתרחבים, ומעשים כאלו מביאים אותנו כחברה לסף תהום.

“חובתנו להעניק לכל מגזר את חופש הביטוי אך לעולם לא לנקוט באלימות! אני קורא לרשויות החוק למצות את הדין עם המפגע עד תום!״

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: “המעשה הנפשע הערב בירושלים הוא ניסיון לפגוע במרקם החיים בעיר ולמנוע את הזכות הבסיסית לחופש ביטוי. לא נשלים עם אף תירוץ לאלימות מכל סוג.

“בירושלים יש מקום לכולם ואנחנו נמשיך להילחם יחד עם משטרת ישראל בכל מי שמנסה באלימות לפגוע באחר. נמשיך לתמוך בכל הקבוצות והקהילות בירושלים ולא נירתע מאלו המנסים בדרכים נלוזות למנוע זאת”.

בנצי גופשטיין מארגון להב”ה אמר בתגובה לאירוע הדקירה: “אנחנו מתנגדים לדקירת יהודים. הגענו להפגין מול מצעד התועבה משום שאנחנו חושבים שאין מקום למצעדים כאלה בירושלים. מדובר בפרובקציה שרק מתסיסה את הרוחות. קוראים למשטרת ישראל לא לאשר את המצעד שוב בירושלים”.

הגינוי של האדמו”ר מזלאטשוב:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות